Το IFG στηρίζει το 61ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης
Με το σύνθημα Σινεμά με κάθε τρόπο, το 61ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης επιστρέφει στις οθόνες μας από τις 5 μέχρι και τις 15 Νοεμβρίου, παρουσιάζοντας ένα πλούσιο διαδικτυακό πρόγραμμα με 171 ταινίες.
Για να παρακολουθήσετε τις ταινίες, συνδεθείτε στην ιστοσελίδα του Φεστιβάλ και επιλέξτε τις ταινίες που σας ενδιαφέρουν.
Το εισιτήριο για μια διαδικτυακή προβολή είναι 3€ και έχετε 24 ώρες για να δείτε την ταινία, ξεκινώντας από τις 10 πμ το πρωί την προγραμματισμένης ημέρας προβολής.
Το Γαλλικό Ινστιτούτο Ελλάδος στηρίζει έμπρακτα και τη φετινή έκδοση του φεστιβάλ και σας προτείνει έναν οδηγό για τις 35 ταινίες που συμπεριλαμβάνουν τη Γαλλία στις χώρες παραγωγής τους:
Διεθνές Διαγωνιστικό
Digger, του Τζώρτζη Γρηγοράκη (Ελλάδα, Γαλλία / 2020 / 101 min.)
Το Digger είναι ένα σύγχρονο γουέστερν. Είναι η ιστορία του Νικήτα, που ζει αποτραβηγμένος στην κορυφή ενός ορεινού δάσους. Μια βιομηχανία επεκτείνεται επιθετικά διαταράσσοντας την άγρια φύση και απειλώντας τον πρωταγωνιστή μας. Η μεγαλύτερη απειλή όμως έρχεται με την ξαφνική άφιξη του γιου του, ο οποίος επιστρέφει για να διεκδικήσει το μερίδιο του κτήματος που κληρονόμησε μετά τον θάνατο της μητέρας του. Με φόντο μια κοινωνία σε ατμόσφαιρα εμφυλίου, οι δύο άνδρες συγκρούονται μετωπικά, με τη φύση ως τον μόνο παρατηρητή.
Γάζα, αγάπη μου, των Ταρζάν και Άραμπ Νάσερ (Γαλλία, Γερμανία, Πορτογαλία, Παλαιστίνη, Κατάρ / 2020 / 87 min.)
Ο Ίσα, ένας εξηνταπεντάχρονος ψαράς στη Γάζα, είναι κρυφά ερωτευμένος με τη Σιχάμ. Πάνω που είναι έτοιμος να της εξομολογηθεί τα αισθήματά του, ένα αρχαίο άγαλμα του θεού Απόλλωνα πιάνεται στα δίχτυα του, μπλέκοντάς τον σε μπελάδες, καθώς η Χαμάς θέλει πάση θυσία να αποκτήσει τον πολύτιμο θησαυρό. Μια γλυκόπικρη και χαμηλόφωνη δραμεντί που περιβάλλει με τρυφερότητα τον αξιολάτρευτο πρωταγωνιστή της. Έναν αμετανόητο ρομαντικό που μάχεται για την αγάπη, αψηφώντας τα ηλικιακά στερεότυπα, την καταπίεση, τον συντηρητισμό.
Η νύχτα των βασιλιάδων, του Φιλίπ Λακότ (Γαλλία, Ακτή Ελεφαντοστού, Καναδάς, Σενεγάλη / 2020 / 92 min.)
Ένας νεαρός άνδρας περνά την πρώτη του νύχτα στην πιο άγρια φυλακή της Ακτής Ελεφαντοστού, έναν μικρόκοσμο με απαράβατα τελετουργικά και άγραφους νόμους. Καθώς το κόκκινο φεγγάρι ρίχνει το απόκοσμο φως του, είναι υποχρεωμένος να διηγηθεί ιστορίες στους συγκρατούμενούς του μέχρι την αυγή. Φέρνοντας στο νου τις Χίλιες και μία νύχτες, αυτό το παραισθησιογόνο και ονειρικό παραμύθι μεταμορφώνει τους αρχέγονους μύθους σε φυλαχτό που προστατεύει από τον θάνατο και μας βυθίζει στο μυσταγωγικό σύμπαν μιας ολόκληρης ηπείρου.
Σπέρνε τον άνεμο, του Ντανίλο Καπούτο (Ιταλία, Γαλλία, Ελλάδα / 2020 / 91 min.)
Στα εικοσιένα της, η Νίνα, μια φοιτήτρια Γεωπονίας, εγκαταλείπει τη Ρώμη και επιστρέφει στην Απουλία. Η οικογένειά της, στο χείλος της καταστροφής, έχει εναποθέσει τις τελευταίες ελπίδες της στις κρατικές αποζημιώσεις για τα ετοιμοθάνατα υπεραιωνόβια ελαιόδεντρα της περιοχής. Η Νίνα αρνείται αυτή τη μοιρολατρική προσέγγιση και, οπλισμένη με μια σχεδόν θρησκευτική πίστη στις δυνάμεις της φύσης, ξεκινάει μια σταυροφορία για τη σωτηρία των δέντρων. Ένα μυσταγωγικό κράμα κοινωνικού ρεαλισμού και περιβαλλοντικού ακτιβισμού, που εξερευνά τα μυστικά που κρύβουν οι αρχέγονες παγανιστικές παραδόσεις.
Φαντάσματα στην Πόλη, της Άζρα Ντενίς Οκιάι (Τουρκία, Γαλλία, Κατάρ / 2020 / 87 min.)
Στο κοντινό μέλλον, η Τουρκία βιώνει ένα ανεξήγητο ενεργειακό μπλακ άουτ, που πυροδοτεί βίαιες ταραχές. Τέσσερις χαρακτήρες, σαν περιπλανώμενα φαντάσματα, καθρεφτίζουν τις πολλαπλές όψεις μιας αποπροσανατολισμένης χώρας, που βρίσκεται στο χείλος της έκρηξης. Μέσα από συνεχή άλματα μπρος-πίσω στον χρόνο και σκηνές που επαναλαμβάνονται από διαφορετική οπτική γωνία, αυτός ο συναρπαστικός γρίφος σκιαγραφεί ένα πλέγμα από ακραίες αντιθέσεις και αντιφάσεις– ένα πορτρέτο μιας κοινωνίας που βυθίζεται στο σκοτάδι.
Εκτός συναγωνισμού
Σιροπιαστά, της Καμίρ Αϊνουζ (Γαλλία, Αλγερία, Βέλγιο / 2020 / 100 min.)
Η Σέλμα, ένα δεκαεπτάχρονο κορίτσι γαλλο-αλγερινής καταγωγής, μένει με την οικογένειά της σε μια πρωτοκλασάτη παριζιάνικη γειτονιά. Όταν ερωτεύεται τον Ζουλιάν, έναν συμμαθητή της, ενόσω οι γονείς της την προξενεύουν δεξιά και αριστερά, αντιλαμβάνεται ότι η πατριαρχία έχει ήδη σημαδέψει τη ζωή της. Μια ιστορία σεξουαλικής αφύπνισης, με παλλόμενη εφηβική ορμή, που συνυφαίνει τον αγώνα μιας γυναίκας για χειραφέτηση με το ζοφερό πολιτικό τοπίο στην Αλγερία των αρχών της δεκαετίας του ’90.
Ανοιχτοί Ορίζοντες
Αυτά που λέμε και αυτά που κάνουμε, του Εμμανουέλ Μουρέ (Γαλλία / 2020 / 122 min.)
Όταν ο Φρανσουά επιστρέφει εσπευσμένα στην πόλη, η έγκυος Νταφνέ αναλαμβάνει τον ρόλο της οικοδέσποινας για τον Μαξίμ, ξάδερφο του Φρανσουά, που θα φιλοξενηθεί για λίγες μέρες στο εξοχικό του ζευγαριού. Οι δύο άγνωστοι θα ανοίξουν την καρδιά τους ο ένας στον άλλο, ανατρέχοντας σε παλιές ιστορίες ρομαντικής απογοήτευσης, οι οποίες θα καταλήξουν να αλληλοδιαπλέκονται σε ένα μικρόκοσμο ερωτικού παραλόγου. Μια γλυκόπικρη δραμεντί, διανθισμένη με πινελιές φάρσας, που στοχάζεται στην τυχαιότητα της αγάπης, αποφεύγοντας τις περιττές νουθεσίες.
Ένας σωστός άντρας, της Μαρί-Καστίγ Μανσιόν-Σααρ (Γαλλία / 2020 / 108 min.)
Ο Μπενζαμάν, ένας τρανς άνδρας σε διαδικασία μετάβασης, και η Οντ ζουν ευτυχισμένοι στη Βρετάνη. Ωστόσο, σύντομα θα βαδίσουν σε αχαρτογράφητα νερά, καθώς η μόνη λύση για να αποκτήσουν παιδί είναι να μείνει έγκυος ο Μπενζαμάν. Αντιμέτωποι με ερωτήματα δίχως απαντήσεις και πρωτοφανή διλήμματα, οι δύο νέοι είναι υποχρεωμένοι να επαναπροσδιορίσουν ολόκληρη τη ζωή τους. Αποδομώντας την καθαγιασμένη εικόνα της γυναικείας μητρότητας, αυτό το συγκινητικό ταξίδι αυτοπροσδιορισμού αντανακλά τη ρευστότητα της εποχής μας και αμφισβητεί κάθε προκαθορισμένο ρόλο και ταυτότητα.
Κι αύριο, ο κόσμος όλος, της Γιούλια φον Χάιντς (Γερμανία, Γαλλία / 2020 / 111 min.)
Μάνχαϊμ, Γερμανία. Η Λουίζα, πρωτοετής φοιτήτρια Νομικής, ξεκόβει από το συντηρητικό οικογενειακό περιβάλλον της και γίνεται μέλος σε ένα αντιφασιστικό κοινόβιο. Καθώς οι διαφωνίες ανάμεσα στους πιο μετριοπαθείς και στους θερμόαιμους ως προς τη δράση φουντώνουν, η Λουίζα βρίσκεται αντιμέτωπη με ένα κρίσιμο ερώτημα: η βία δικαιολογείται στη μάχη κατά του φασισμού; Ένα παλλόμενο δράμα νεανικής επαναστατικότητας, που εξερευνά τα σημεία τομής ανάμεσα στα προσωπικά κίνητρα και τις πολιτικές πεποιθήσεις, αφήνοντας μια κραυγή αγωνίας για τη μάστιγα του νεοναζισμού.
Ο καλύτερός μου ρόλος, του Νικολά Μορί (Γαλλία / 2020 / 110 min.)
Τα ξεσπάσματα ζήλιας του Ζερεμί εξαντλούν τον σύντροφό του, οδηγώντας το ζευγάρι στον χωρισμό, ενώ και η καριέρα του ως ηθοποιού βαδίζει στα χνάρια της μίζερης ερωτικής ζωής του. Ακροβατώντας στο χείλος μιας τυπικά παριζιάνικης κατάθλιψης, ο Ζερεμί μετακομίζει προσωρινά στη μητέρα του, στην επαρχία, μήπως και συνέλθει ενόψει μιας κρίσιμης οντισιόν. Ωστόσο, η επιστροφή στην οικογενειακή εστία θα αποδειχθεί κάθε άλλο παρά ανακουφιστική. Ισορροπώντας ανάμεσα στην κομεντί και στο γλυκόπικρο δράμα, ένα ταξίδι αυτογνωσίας που ξετυλίγει την υπαρξιακή ιλαροτραγωδία του σύγχρονου ανθρώπου.
Ο οίκος της μνήμης, του Ζουάου Πάουλου Μιράντα Μαρία (Βραζιλία, Γαλλία / 2020 / 93 min.)
Ο Κριστοβάμ, ένας ιθαγενής από τον υπανάπτυκτο Βορρά της Βραζιλίας, μεταναστεύει σε μια πόλη του εύρωστου Νότου της χώρας, για να δουλέψει σε εργοστάσιο γάλακτος. Βιώνοντας τον ρατσισμό στο νέο του περιβάλλον, βυθίζεται σε μια συνθήκη απομόνωσης. Όταν αποφασίζει να εγκατασταθεί σε ένα εγκαταλελειμμένο σπίτι, διάσπαρτο από αντικείμενα που τον φέρνουν σε επαφή με τις ρίζες του, θα ανακαλύψει την προγονική πνευματική κληρονομιά του. Μια συμβολική μεταμόρφωση συντελείται, καθώς ο ορατός κόσμος δίνει σταδιακά τη θέση του σε ένα σύμπαν υπερβατικό.
Πρόσω ολοταχώς, του Γκιγιόμ Μπρακ (Γαλλία / 2020 / 95 min.)
O Φελίξ περνά μια νύχτα πάθους με την Άλμα στο Παρίσι, η οποία όμως φεύγει την επόμενη κιόλας μέρα για να βρει τους δικούς της στη νότια Γαλλία. Ο Φελίξ, αποφασισμένος να την κρατήσει στη ζωή του, παρέα με τον κολλητό του από τα προάστια, τον Σερίφ, φορτώνονται με το έτσι θέλω στον Εντουάρ, ένα καλομαθημένο πλουσιόπαιδο, ο οποίος θα τους μεταφέρει στον προορισμό τους. Μια διαπεραστική και παιχνιδιάρικη απεικόνιση των κοινωνικών και πολιτιστικών στρωμάτων της σύγχρονης γαλλικής κοινωνίας, διανθισμένη με τα αιώνια ερωτήματα της αγάπης και της φίλιας.
Σλάλoμ, της Σαρλίν Φαβιέ (Γαλλία, Βέλγιο / 2020 / 90 min.)
Η δεκαπεντάχρονη Λιζ γίνεται δεκτή στην ομάδα σκι ενός πρωτοκλασάτου σχολείου, η οποία βρίσκεται στα χέρια ενός μακιαβελικού προπονητή. Προσηλωμένη στο κυνήγι της νίκης, η Λιζ χάνει την αθωότητά της και παρασύρεται από το απατηλό όνειρο της δόξας. Όταν ο προπονητής της περάσει την κόκκινη γραμμή, η Λιζ θα βρεθεί εγκλωβισμένη, καθώς αντιλαμβάνεται ότι έχει πέσει θύμα ενός διαταραγμένου μυαλού, όμως την ίδια στιγμή νιώθει την ανάγκη για αποδοχή και αγάπη. Μια σκοτεινή καταβύθιση στο εκτροφείο των νεαρών πρωταθλητών, που εξερευνά τους μηχανισμούς της χειραγώγησης και του τoξικού ανταγωνισμού.
Τζάμπο, της Ζοΐ Βιτόκ (Βέλγιο, Γαλλία, Λουξεμβούργο / 2019 / 94 min.)
Η Ζαν, μια νεαρή ντροπαλή κοπέλα που εργάζεται ως καθαρίστρια σε ένα πάρκο αναψυχής, αδιαφορεί για το φλερτ και τα ραντεβού, προτιμώντας να μαστορεύει λαμπτήρες, καλώδια και ανταλλακτικά στο δωμάτιό της. Ο έρωτας, όμως, δεν θα αργήσει να της χτυπήσει την πόρτα, όταν νιώσει μαγεμένη από τη μηχανή, τα φώτα και τη μεταλλική επιφάνεια του «Τζάμπο»! Μια σουρεαλιστική παραβολή για τα ανορθόδοξα μονοπάτια της επιθυμίας και της σεξουαλικότητας, στην οποία το υποσυνείδητο παίρνει τα ηνία.
Φτωχοδιάβολος, του Πίτερ Δουρουντζή (Γαλλία / 2020 / 96 min.)
Ο Τζε έχει μόλις φτάσει στην αφιλόξενη μεγαλούπολη, χωρίς χρήματα ή μέρος να μείνει, με μόνο όπλο την ακαταμάχητη και δηλητηριώδη γοητεία του. Ένας χαμαιλέοντας που προσαρμόζεται σε κάθε περιβάλλον, ο Τζε βρίσκει πάντα –σαν αρπακτικό που οσμίζεται την ανθρώπινη αδυναμία– τον τρόπο να αποπλανεί όποιον βρεθεί στον δρόμο του. Μια ιστορία για ένα σατανικό μυαλό με αγγελικό πρόσωπο, η οποία αντλεί έμπνευση από τη δράση πραγματικών κατά συρροή δολοφόνων στο Παρίσι της δεκαετίας του ’90.
Διαγωνιστικό «Γνωρίστε τους γείτονες»
Όαση, του Ιβάν Ίκιτς (Σερβία, Σλοβενία, Ολλανδία, Γαλλία, Βοσνία και Ερζεγοβίνη / 2020 / 123 min.)
Η φιλία ανάμεσα στη Μαρία και στην Ντράγκανα δοκιμάζεται όταν ερωτεύονται αμφότερες τον Ρόμπερτ, που είναι και αυτός τρόφιμος στο ίδιο ίδρυμα για άτομα με νοητικές δυσκολίες. Η δίψα των τριών εφήβων για ανεξαρτησία και ανθρώπινη επαφή, ενισχυμένη από τα πρωτόγνωρα αισθήματα ζήλιας και επιθυμίας, έρχεται σε σύγκρουση με τους κανόνες ενός ασφυκτικού περιβάλλοντος. Με πρωταγωνιστές αληθινούς τρόφιμους, αυτή η συγκινητική ιστορία αυτοπροσδιορισμού και ελευθερίας διεισδύει στα άδυτα ενός αθέατου κόσμου που η κοινωνία επιλέγει να αγνοεί.
Όταν κοπάσει ο άνεμος, της Νόρα Μαρτιροσιάν (Γαλλία, Αρμενία, Βέλγιο / 2020 / 100 min.)
Ο Αλέν, ένας γάλλος τεχνοκράτης, αναλαμβάνει να εκτιμήσει κατά πόσο είναι εφικτή η επαναλειτουργία του αεροδρομίου στο Ναγκόρνο-Καραμπάχ, μια διαφιλονικούμενη περιοχή ανάμεσα στην Αρμενία και στο Αζερμπαϊτζάν. Σε αυτό το παράξενο και διχασμένο σύμπαν ενός αεροδρομίου χωρίς αεροπλάνα και ενός κράτους δίχως διεθνή νομιμοποίηση, όλοι οι επίσημοι κανόνες αποδεικνύονται εντελώς ανεπαρκείς για να αντιμετωπίσουν μια πραγματικότητα εξ ορισμού παράλογη. Μια ανατριχιαστικά επίκαιρη ιστορία απόλυτου αποπροσανατολισμού και υπόγειου χάους, η οποία καθρεφτίζει το αχανές κενό ανάμεσα σε δύο αγεφύρωτους κόσμους.
Φεβρουάριος, του Καμέν Καλέφ (Βουλγαρία, Γαλλία / 2020 / 125 min.)
Ανατολική Βουλγαρία, σε ένα απομονωμένο χωριό δίπλα στα σύνορα με την Τουρκία που μοιάζει να ζει έξω από το κουκούλι του χρόνου. Ο Πέταρ, που έχει από καιρό κατακτήσει την εσωτερική γαλήνη και την αυτογνωσία, βαδίζει προς το ριζικό του χωρίς να μετανιώνει. Χωρισμένο σε τρία κεφάλαια που αντανακλούν ισάριθμες θεμελιώδεις περιόδους (παιδική ηλικία, ενηλικίωση, γηρατειά), αυτό το ελεγειακό ταξίδι μάς βυθίζει στις αδιόρατες δυνάμεις που ιχνηλατούν τη ζωή: μια διαδρομή προκαθορισμένου προορισμού, που όμως είναι πάντα και τόσο απρόβλεπτη.
>>Film Forward
Αγωγοί, του Καμίλο Ρεστρέπο (Γαλλία, Κολομβία, Βραζιλία / 2020 / 70min.)
Ο Πίνκι, που μόλις έπιασε δουλειά σε ένα εργοστάσιο παραγωγής T-shirt στο Μεντεγίν της Κολομβίας, έχει πλέον απελευθερωθεί από τα δεσμά μιας θρησκευτικής αίρεσης. Ενώ παλεύει να ενώσει τα κομμάτια της θρυμματισμένης του ζωής, οι αναμνήσεις της βίας και της χειραγώγησης εξακολουθούν να τον στοιχειώνουν, ωθώντας τον στο μάταιο μονοπάτι της εκδίκησης. Ένα πορτρέτο μιας βασανισμένης ψυχής που βασίζεται σε αληθινή ιστορία (ο πρωταγωνιστής υποδύεται τον εαυτό του) και ισορροπεί μεταξύ ντοκιμαντέρ και μυθοπλασίας, το οποίο ανοίγει διάπλατα τον δρόμο που οδηγεί στην κάθαρση.
Το ζήτημα της φύσης, του Ίλουμ Τζακόμπι (Δανία, Γαλλία / 2020 / 95 min.)
Ο Iρλανδός φιλόσοφος Έντμουντ Μπερκ ταξιδεύει στις Άλπεις, με την ελπίδα να ξαναβρεί την έμπνευσή του, αφού τα περιθώρια στενεύουν και η επανέκδοση του έργου που τον καθιέρωσε μοιάζει η μόνη σωτηρία πριν την οικονομική καταστροφή. Το ταξίδι ωστόσο εξελίσσεται σε φαλκονέρα, καθώς ο Μπερκ κυριεύεται από πικρία, αυτολύπηση και αυτοκτονική εμμονή. Ένα επινοημένο οδοιπορικό υπαρξιακής περιπλάνησης, με πρωταγωνιστή έναν από τους πιο σημαντικούς στοχαστές της σύγχρονης πολιτικής φιλοσοφίας, το οποίο εξερευνά την έμφυτη αδυναμία του ανθρώπου να συλλάβει τα άλυτα μυστήρια της φύσης και της ύπαρξης.
Ειδικές Προβολές
Κοριτσάκι, του Σεμπαστιάν Λιφσίτς (Γαλλία / 2020 / 85 min.)
Η επτάχρονη Σάσα ένιωθε ανέκαθεν πως ήταν ένα κορίτσι παγιδευμένο σε σώμα αγοριού. Ζώντας σε μια κοινωνία που αρνείται να την αντιμετωπίσει ως ένα συνηθισμένο παιδί, σε οποιαδήποτε πτυχή της καθημερινότητάς της, η οικογένεια της Σάσα κάνει ό,τι μπορεί ώστε να να απλώσει ένα προστατευτικό δίχτυ αποδοχής και κατανόησης. Ένα ταξίδι αυτογνωσίας και αμοιβαίας εμπιστοσύνης που ρίχνει φως σε όλες τις άγριες μάχες που καλούμαστε να δώσουμε, προκειμένου να σφυρηλατήσουμε τη δική μας ταυτότητα.
Τελευταία λόγια, του Τζόναθαν Νοσιτέρ (Γαλλία, Ιταλία / 2020 / 126 min.)
2085, και o πλανήτης έχει μετατραπεί σε απέραντη έρημο. Η οικολογική καταστροφή έχει διαγράψει κάθε ίχνος πολιτισμού, και το ανθρώπινο είδος βρίσκεται στο όριο του αφανισμού. Μια χούφτα από τους τελευταίους επιζώντες αφουγκράζονται ένα μυστηριώδες κάλεσμα, το οποίο τους προτρέπει να συναντηθούν στην Αθήνα. Ο Τζο, ένα δεκαεπτάχρονο αγόρι αφρικανικής καταγωγής, πρόκειται να είναι ο τελευταίος κινηματογραφιστής του κόσμου, καθώς θα καταγράψει τις ύστατες εικόνες της ανθρώπινης παρουσίας. Μια ιστορία ολέθρου που αφήνει, όμως, ένα ίχνος ελπίδας, υμνώντας την αναζωογονητική πνοή του σινεμά.
Το σούρουπο, του Σαρούνας Μπάρτας (Λιθουανία, Γαλλία, Τσεχία, Σερβία, Πορτογαλία, Λετονία / 2020 / 128 min.)
Λιθουανία, 1948. Η φρίκη του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου μπορεί να αποτελεί παρελθόν, αλλά η ειρήνη μοιάζει ακόμη άπιαστο όνειρο. Σε μια καθημαγμένη χώρα που έχει μετατραπεί σε σωρό ερειπίων, οι αντάρτες συνεχίζουν τον αγώνα ενάντια στη σοβιετική κατοχή. Ο Ουντέ, ένας δεκαεννιάχρονος μαχητής, ορμώμενος από νεανικό πάθος και δοσμένος ολόψυχα στον σκοπό της ελευθερίας, βυθίζεται σε μια άβυσσο βίας και προδοσίας. Ξάφνου, η αθωότητα μοιάζει να υπάρχει μονάχα στα παραμύθια και όχι στην αληθινή ζωή…
Round Midnight
Ανώνυμα ζώα, του Μπατίστ Ρουβέρ (Γαλλία / 2020 / 64 min.)
Σε ένα τοπίο αποσύνθεσης και παρακμής, τυλιγμένο σε μια ζοφερή ομίχλη, η ισορροπία δυνάμεων έχει αντιστραφεί. Αυτοί που έχουν το πάνω χέρι είναι τα ανθρωπόμορφα ζώα, που μιμούνται όλες τις ανθρώπινες τακτικές επιβολής και κυριαρχίας. Λειτουργούν ως κυνηγοί και εκμεταλλευτές, εξασκώντας «απάνθρωπη» βία στους αβοήθητους ανθρώπους, τους οποίους αντιμετωπίζουν σαν ανώνυμες φιγούρες που δεν διαφέρουν η μία από την άλλη. Βυθισμένη σε ένα καθεστώς σιωπής, αυτή η αλλόκοσμη παραβολή για την ανθρώπινη λεηλασία της φύσης, πλάθει μια αύρα αρχέγονου μυστηρίου.
Κυνηγημένη, του Βενσάν Παρονό (Γαλλία, Βέλγιο, Ιρλανδία / 2020 / 87 min.)
Ο γοητευτικός άγνωστος που γνωρίζει η Iβ σε ένα κλαμπ μοιάζει σωστό κελεπούρι. Ως συνήθως όμως τα φαινόμενα απατούν, καθώς ο τζέντλεμαν γρήγορα αποδεικνύεται ψυχοπαθής, και το ένστικτο επιβίωσης ωθεί την Ιβ να αναζητήσει καταφύγιο στο πυκνό και σκοτεινό δάσος. Στη διάρκεια μιας ατέλειωτης νύχτας, με σύμμαχο την απόκοσμη αύρα της φύσης, η Ιβ βρίσκει το σθένος να αντεπιτεθεί. Ο διαχρονικός μύθος της Κοκκινοσκουφίτσας σε μια παραλλαγμένη εκδοχή, η οποία ανατρέπει τα καθιερωμένα στερεότυπα, εναλλάσσοντας ρόλους ανάμεσα στο θύμα και στον θύτη.
Τέντι, των Λουντοβίκ και Ζοράν Μπουκερμά (Γαλλία / 2020 / 89 min.)
Ο Τέντι, ένας εσωστρεφής δεκαεννιά χρόνος χωρίς απολυτήριο λυκείου, μένει με τον θείο του, στα γαλλικά Πυρηναία. Ασφυκτιώντας στο περιβάλλον της μικρής επαρχιακής πόλης, ονειρεύεται μια νέα ζωή με την κοπέλα του, ωστόσο αυτό που δεν ξέρει ακόμη είναι ότι πρόκειται να υποστεί μια τριχωτή και βίαιη μεταμόρφωση, όταν ένα μυστηριώδες θηρίο τού αφήσει ενθύμιο μια βαθιά πληγή. Μια ταινία που ξετυλίγεται ως αλληγορία για τη νεανική οργή, τα ταξικά απωθημένα και τον τρόμο της ενηλικίωσης, ταυτόχρονα και ένας φόρος τιμής στη μακρά κινηματογραφική παράδοση των λυκανθρώπων, διανθισμένος με σφήνες σαρδόνιου χιούμορ.
Φεστιβάλ Ελληνικού Κινηματογράφου
Digger, του Τζώρτζη Γρηγοράκη (Ελλάδα, Γαλλία / 2020 / 101 min.)
Το Digger είναι ένα σύγχρονο γουέστερν. Είναι η ιστορία του Νικήτα, που ζει αποτραβηγμένος στην κορυφή ενός ορεινού δάσους. Μια βιομηχανία επεκτείνεται επιθετικά διαταράσσοντας την άγρια φύση και απειλώντας τον πρωταγωνιστή μας. Η μεγαλύτερη απειλή όμως έρχεται με την ξαφνική άφιξη του γιου του, ο οποίος επιστρέφει για να διεκδικήσει το μερίδιο του κτήματος που κληρονόμησε μετά τον θάνατο της μητέρας του. Με φόντο μια κοινωνία σε ατμόσφαιρα εμφυλίου, οι δύο άνδρες συγκρούονται μετωπικά, με τη φύση ως τον μόνο παρατηρητή.
Ένας ήσυχος άνθρωπος, του Τάσου Γερακίνη (Ελλάδα, Γαλλία, Σερβία / 2019 / 95 min.)
O Μάκης, ένας φιλήσυχος οινοποιός, ζει απομονωμένος σ’ ενα ακριτικό νησί μαζί με την κόρη του, όταν πέφτει θύμα ομηρίας από έναν επικίνδυνο δραπέτη. Προσπαθώντας να εμποδίσει τη σχέση της κόρης του με τον κακοποιό, ξεπερνάει τα όριά του και υπομένει στωικά τις συνέπειες.
Η μπαλάντα της τρύπιας καρδιάς, του Γιάννη Οικονομίδη (Ελλάδα, Κύπρος, Γαλλία, Γερμανία / 2019 / 140 min.)
Σε μια μικρή πόλη της Ελλάδας, όταν το ερωτικό πάθος διασταυρώνεται με την απληστία για το χρήμα, τα πτώματα αρχίζουν να στοιβάζονται το ένα μετά το άλλο και η «ωραία κοιμωμένη», η Όλγα, δεν θα μάθει ποτέ από τι πραγματικά έχει γλιτώσει…
Παρί, του Σιαμάκ Ετεμάντι (Ελλάδα, Γαλλία, Ολλανδία, Βουλγαρία / 2020 / 111 min.)
Όταν ο Μπάμπακ, ένας Ιρανός φοιτητής στην Ελλάδα, δεν εμφανίζεται για να υποδεχτεί τους γονείς του στο αεροδρόμιο της Αθήνας, η μητέρα του, η Παρί, αναγκάζεται να ξεκινήσει την αναζήτησή του σε μία ξένη πόλη. Ακολουθώντας τα βήματα του επαναστάτη γιου της, χρησιμοποιεί τα πάντα και τους πάντες, για να φτάσει στις πιο σκοτεινές γωνιές της πόλης αλλά και στα πιο άγνωστα βάθη της ψυχής της.
Πρώτος έρωτας, του Χάρη Ραφτογιάννη (Ελλάδα, Γαλλία / 2019 / 15 min.)
Δυο μοναχικοί άνθρωποι συναντιούνται για πρώτη φορά. Τα σκυλιά τους επικοινωνούν. Ίσως και οι ίδιοι.
Science Fiction
Το δέκατο θύμα, του Έλιο Πέτρι (Ιταλία, Γαλλία / 1965 / 93 min.)
Σε ένα δυστοπικό μέλλον, η πιο δημοφιλής μορφή διασκέδασης είναι το «Μεγάλο Κυνήγι», στο οποίο κάθε διαγωνιζόμενος αναλαμβάνει είτε τον ρόλο του κυνηγού είτε του θύματος. Ωστόσο, όλα θα αλλάξουν όταν ένας θηλυκός θηρευτής και ένα αρσενικό θύμα αποφασίσουν να αμφισβητήσουν τους κανόνες αυτού του νοσηρού παιχνιδιού. Μια αδιανόητα στιλάτη παραβολή –που υπήρξε σημείο αναφοράς αμέτρητων ταινιών– για την αποκρουστική κοινωνία του θεάματος, που έχει μετατρέψει τη βία και τον θάνατο σε νούμερο ένα τηλεοπτική απόλαυση.
Το σύνδρομο του Αμβούργου, του Πέτερ Φλάισμαν (Δυτική Γερμανία, Γαλλία / 1979 / 105 min.)
Οι υγειονομικές αρχές του Αμβούργου καταγράφουν ένα ανησυχητικό φαινόμενο: δεκάδες άνθρωποι βρίσκονται νεκροί σε εμβρυακή στάση σώματος, χωρίς προφανή αιτία θανάτου. Καθώς τα νούμερα των θανάτων εκτοξεύονται, τα βασανιστικά ερωτήματα για την προέλευση και τη φύση της μυστηριώδους ασθένειας πολλαπλασιάζονται. Ο καλπάζων πανικός και τα σκληρά μέτρα καραντίνας μετατρέπουν τη Γερμανία σε βασίλειο του τρόμου και της σύγχυσης. Ένα τραχύ, ποιητικό και ανατριχιαστικά επίκαιρο ημερολόγιο πανδημίας, που χτίζει έναν κόσμο υπαρξιακής απόγνωσης, ανατρέποντας όλες τις συμβάσεις του είδους.
Agora Success Stories
Ατίθασες, της Ντενίζ Γκαμζέ Έργκυβεν (Τουρκία, Γαλλία, Γερμανία, Κατάρ / 2015 / 94 min.)
Το καλοκαίρι έχει μόλις αρχίσει. Σ’ ένα χωριό στη βόρεια Τουρκία, η Λαλέ και οι τέσσερεις αδελφές της γυρνούν από το σχολείο και παίζουν αθώα με τ’ αγόρια. Η υποτιθέμενη ανηθικότητα των παιχνιδιών τους προκαλεί ένα σκάνδαλο με αθέλητες συνέπειες. Το σπίτι της οικογένειας μετατρέπεται σιγά σιγά σε φυλακή, το σχολείο αντικαθίσταται με μαθήματα κατ’ οίκον με θέμα τις δουλειές του σπιτιού και το μαγείρεμα, και ξεκινούν τα προξενιά. Οι πέντε αδελφές, σπρωγμένες από την ίδια επιθυμία για ελευθερία, επαναστατούν ενάντια στους περιορισμούς που τους επιβάλλονται.
Με τα μάτια ανοιχτά, της Λεϊλά Μπουζίντ (Γαλλία, Τυνησία, Βέλγιο, ΗΑΕ / 2015 / 102 min.)
Τύνιδα, καλοκαίρι του 2010, μερικούς μήνες πριν από την επανάσταση, η δεκαοκτάχρονη Φαράχ παίρνει το απολυτήριό της και η οικογένειά της τη φαντάζεται ήδη γιατρό. Αλλά αυτή δεν βλέπει τα πράγματα με τον ίδιο τρόπο. Είναι τραγουδίστρια σ’ ένα συγκρότημα στρατευμένου ροκ. Ενθουσιάζεται, μεθάει, ανακαλύπτει τον έρωτα και την πόλη της τη νύχτα, ενάντια στη θέληση της μητέρας της, που γνωρίζει την Τυνησία και τα ταμπού της. Τα πράγματα θα δυσκολέψουν όταν το μικρό συγκρο?τημα αποφασίζει να κάνει εμφανίσεις στα καφέ της πρωτεύουσας, όπου η Φαράχ αφήνει να εκδηλωθεί ανενδοίαστα η δίψα της για ελευθερία και η επιθυμία της να ζήσει τη ζωή στο έπακρο. Διαλαλεί πεισματικά το ανατρεπτικό μήνυμα του Μπορέν, του συντρόφου της και αρχηγού του συγκροτήματος, και, μέσα απ’ αυτό το μήνυμα, τις ελπίδες μιας ολόκληρης γενιάς.
Νεανική οθόνη
Δεν υπάρχει αγάπη σαν τη δική μας, της Λορ Μπουρντόν Ζαραντέρ (Γαλλία / 2018 / 13 min.)
Η Πολίν και ο Νοάμ είναι τρελά ερωτευμένοι, αλλά πρόκειται σύντομα να αποχωριστούν ο ένας τον άλλο, καθώς η οικογένεια της Πολίν μετακομίζει στο Παρίσι. Παρότι τα δύο πιτσουνάκια έχουν σκαρώσει ένα έξυπνο σχέδιο για να αποτρέψουν τη φυγή της Πολίν, αντιλαμβάνονται και οι ίδιοι πως δεν μπορούν να σταματήσουν το αναπόφευκτο –είναι, εξάλλου, μόλις δέκα ετών! Μια γλυκιά και παιχνιδιάρικη ιστορία για τις αιώνιες αναμνήσεις της πρώτης αγάπης και την ειλικρινή αθωότητα της παιδικής καρδιάς.
Αναλυτικά όλο το πρόγραμμα στην ιστοσελίδα του φεστιβάλ.