Το IFG στηρίζει τη θερινή έκδοση του 23ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης
Το 23ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης επιστρέφει 24 Ιουνίου με 4 Ιουλίου 2021 σε καλοκαιρινή διάθεση. Μετά την πρώτη διαδικτυακή παρουσίαση του προγράμματός του τον Μάρτιο, το Φεστιβάλ είναι και πάλι παρών στην προβλήτα του λιμανιού σε δυο νέα pop-up θερινά σινεμά και σε άλλες 7 θερινές αίθουσες στην ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλονίκης, παρουσιάζοντας 92 ταινίες στις μεγάλες οθόνες.
Με το σύνθημα Και του λιμανιού και του σαλονιού, το 23ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης θα είναι διαθέσιμο και διαδικτυακά αυτό το καλοκαίρι, δίνοντας έτσι την ευκαιρία στο κοινό ολόκληρης της Ελλάδας να ανακαλύψει το πλούσιο διαδικτυακό πρόγραμμα με 142 ταινίες.
Το Γαλλικό Ινστιτούτο Ελλάδος στηρίζει έμπρακτα και τη φετινή έκδοση και σας προτείνει έναν οδηγό για τις 10 ταινίες που συμπεριλαμβάνουν τη Γαλλία στις χώρες παραγωγής τους.
Τα εισιτήρια για τις προβολές στους εννέα θερινούς κινηματογράφους εκδίδονται αποκλειστικά μέσω Internet στο www.filmfestival.gr και στο www.viva.gr. Τιμή εισιτηρίου: 4 ευρώ. Για να παρακολουθήσετε τις ταινίες διαδικτυακά, συνδεθείτε στην ιστοσελίδα του Φεστιβάλ filmfestival.gr και επιλέξτε τις ταινίες που σας ενδιαφέρουν. Το εισιτήριο για μια διαδικτυακή προβολή είναι 3€ και έχετε 24 ώρες για να δείτε την ταινία απ’ όταν πατήσετε Play.
Καλό φεστιβάλ σε όλ@!
Διεθνές Διαγωνιστικό Ντοκιμαντέρ Μεγάλου Μήκους
Μαγκαλούφ, πόλη-φάντασμα (Magaluf Ghost Town), του Miguel Ángel Blanca (Ισπανία, Γαλλία / 2021 / 90 min.)
Η Μαγκαλούφ είναι μια μικρή, ήσυχη πόλη της Μαγιόρκας, που πολλοί φτάνουν στο σημείο να αποκαλούν «Τουίν Πικς των Βαλεαρίδων». Ένα εκατομμύριο τουρίστες κατακλύζουν κάθε καλοκαίρι τους δρόμους της Μαγκαλούφ, σαν στοιχειά που μετατρέπουν τους δημόσιους χώρους σε λούνα παρκ όπου όλα επιτρέπονται. Ένα κωμικό και συνάμα μυστηριώδες πορτρέτο μιας κοινότητας που παλεύει να επιβιώσει σ’ ένα τουριστικοποιημένο περιβάλλον, καθώς κι ένας στοχασμός για το τι σημαίνει να είσαι τουρίστας στην Ευρώπη.
Διεθνές Διαγωνιστικό «Newcomers»
Πράξεις αγάπης (Acts of Love), των Isidore Bethel και Francis Leplay (Γαλλία, ΗΠΑ / 2021 / 71 min.)
Ένας σκηνοθέτης κλείνει ραντεβού με αγνώστους μέσω εφαρμογών για γνωριμίες και τους ζητά να γυρίσουν μαζί μια ταινία. Μετά από μια σειρά αντισυμβατικών επαφών, προκύπτει μια θραυσματική ιστορία για την αγάπη, την απογοήτευση και την επιθυμία. Ερωτικές ιστορίες που δεν βλέπουμε συχνά επί της οθόνης μάς παροτρύνουν σε μια αισθησιακή εξερεύνηση της ομοφυλόφιλης οικειότητας (σε όλες της τις κοινωνικές και σεξουαλικές προεκτάσεις), τρυπώνοντας κάτω από το δέρμα.
Διεθνές Διαγωνιστικό >>Film Forward
Τοπία της αντίστασης (Pejzaži Otpora), της Marta Popivoda (Σερβία, Γαλλία, Γερμανία / 2021 / 95 min.)
Μια αναδρομή στις αναμνήσεις της 97χρονης Σόνιας, αγωνίστριας κατά του φασισμού και μιας από τις πρώτες γυναίκες παρτιζάνους της Γιουγκοσλαβίας, η οποία (συν)ηγήθηκε του κινήματος της αντίστασης στο Άουσβιτς. Ταξιδεύοντας στον χρόνο, πλησιάζοντας τις οργανώσεις της νέας αντιφασιστικής γενιάς και αφήνοντας να εννοηθεί πως δεν είναι ποτέ αργά για να σκέφτεται και να πράττει κανείς κόντρα στο ρεύμα, η ταινία ανακαλύπτει νέους αισθητικούς και υπαρξιακούς τρόπους για να κατανοήσουμε την αντίσταση ως τρόπο ζωής.
Ανοιχτοί Ορίζοντες
Latin Noir, του Ανδρέα Αποστολίδη (Γαλλία, Μεξικό, Ελλάδα / 2020 / 55 min.)
Ένα κινηματογραφικό ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους που αναζητά τη σύνδεση ανάμεσα στις αυταρχικές κυβερνήσεις και το αστυνομικό μυθιστόρημα στη Λατινική Αμερική. Η ταινία διερευνά πώς μια νέα γενιά συγγραφέων οδηγήθηκε στη συγγραφή νουάρ ιστοριών μυστηρίου, σε μια προσπάθεια να αντιμετωπίσει την ωμή κρατική βία, την αυξημένη εγκληματικότητα και τις συνεχείς παραβιάσεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Η ταινία ταξιδεύει στην Αργεντινή, στη Χιλή, στο Μεξικό, στην Κούβα και στην Ισπανία, με σκοπό να μελετήσει τα ίχνη του έργου και της ζωής των διάσημων συγγραφέων Λεονάρντο Παδούρα, Λούις Σεπούλβεδα, Πάκο Ιγνάσιο Τάιμπο ΙΙ, Σαντιάγο Ρονκαλιόλο, Γκιγιέρμο Όρσο και Κλαούντια Πινιέιρο.
Sacralisons, της Όλιας Βερροιοπούλου (Γαλλία, Ελλάδα / 2020 / 12 min.)
Τι απομένει σήμερα από την Ιεροτελεστία της Άνοιξης; Πορτρέτο προσωπικό και πολιτικό μιας χορογραφίας/-ου, μας ταξιδεύει σ’ έναν κόσμο όπου το σώμα γίνεται εξέγερση.
Souvenir Souvenir, του Bastien Dubois (Γαλλία / 2020 / 16 min.)
Η ταινία περιγράφει τις συνεχείς και αποτυχημένες προσπάθειες του σκηνοθέτη Μπαστιάν Ντιμπουά να ανοίξει διάλογο με τον παππού του, χρησιμοποιώντας έναν έξοχο συνδυασμό εικαστικών στιλ ώστε να αφηγηθεί μια ιστορία για τα τραύματα του πολέμου, τις οικογενειακές συγκρούσεις, τη δημιουργική διαδικασία και τελικά την αγάπη ενός παιδιού προς τους προγόνους του.
Ζιγιάρα, ένα προσκύνημα (Ziyara), της Simone Bitton (Γαλλία, Μαρόκο, Βέλγιο / 2020 / 99 min.)
Στο Μαρόκο, η Zιγιάρα –η επίσκεψη στα ιερά των αγίων– είναι ένα διαδεδομένο έθιμο, κοινό για Εβραίους και Μουσουλμάνους. Δίκην κινηματογραφικού προσκυνήματος στις εβραϊκές της ρίζες, η σκηνοθέτις διασχίζει οδικώς το Μαρόκο από τη μια του άκρη ως την άλλη με σκοπό να γνωρίσει τους μουσουλμάνους φύλακες της εβραϊκής μνήμης.
Μέσα απ’ τα μάτια τους (À pas aveugles), του Christophe Cognet (Γαλλία, Γερμανία / 2021 / 110 min.)
Μια χούφτα κρατουμένοι σε στρατόπεδα του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου ρίσκαραν τις ζωές τους τραβώντας κρυφά φωτογραφίες, προκειμένου να αποτυπώσουν την κόλαση που οι Ναζί επιμελώς απέκρυπταν. Ένας σκηνοθέτης ιχνηλατεί την πορεία των θαρραλέων αυτών ανδρών και γυναικών στα απομεινάρια των στρατοπέδων, σε μια προσπάθεια να φωτίσει τις συνθήκες και τις ιστορίες πίσω από τις φωτογραφίες, υφαίνοντας έτσι την ανατριχιαστική αρχαιολογία των εικόνων που μετατράπηκαν σε σύμβολα αντίστασης.
Μια δική τους ιστορία (Une histoire à soi), της Amandine Gay (Γαλλία / 2021 / 100 min.)
Πέντε υιοθετημένα άτομα εξομολογούνται στον φακό την κοινή τους εμπειρία απομάκρυνσης από τις χώρες καταγωγής τους και τις βιολογικές τους οικογένειες, και την ανατροφή τους από οικογένειες στο εξωτερικό. Αντλώντας από μαρτυρίες που συγγενεύουν με το προσωπικό της βίωμα, η σκηνοθέτις συνθέτει έναν πολιτικό στοχασμό για το περίπλοκο ζήτημα της διακρατικής υιοθεσίας.
Μια μέρα στη ζωή μιας Αλγερινής διαδηλώτριας (Nardjes A.), του Karim Aϊnouz (Αλγερία, Γαλλία, Γερμανία, Βραζιλία, Κατάρ / 2020 / 82 min.)
Αλγερία, Φεβρουάριος 2019. Ο ειρηνικός λαϊκός ξεσηκωμός απέναντι στην πέμπτη κατά σειρά υποψηφιότητα του προέδρου Μπουτεφλίκα μετατρέπεται σταδιακά σε ανοιχτή εξέγερση. Γυρισμένη στις 8 Μαρτίου 2019, την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας, η ταινία σκιαγραφεί το ολοζώντανο πορτρέτο μιας νεαρής Αλγερινής καθώς γίνεται ένα με τους χιλιάδες διαδηλωτές στους δρόμους του Αλγερίου, οι οποίοι παλεύουν να ανατρέψουν ένα καθεστώς που έχει φιμώσει κάθε φωνή αντίστασης εδώ και δεκαετίες. Ενώ παρακολουθούμε την πορεία μιας γυναίκας, αλλά και μιας ολόκληρης χώρας, προς ένα φωτεινότερο μέλλον, νιώθουμε αίφνης την καρδιά μας να χτυπά στον παλμό των καταμέστων δρόμων.
Αναλυτικά όλο το πρόγραμμα στην ιστοσελίδα του φεστιβάλ.