Το IFG στηρίζει: Συναυλία «La Camerata Chromatica»

Ένα χρωματικό ταξίδι στην εποχή της Αναγέννησης
30 Οκτωβρίου 2021, 20.00 │Ωδείο Αθηνών, Αίθουσα Άρης Γαρουφαλής

Στο πλαίσιο του προγράμματος Eeemerging+ των δράσεων που υποστηρίζονται από το Creative Europe, το Ωδείο Αθηνών φιλοξενεί από τις 23 έως τις 31/10 το σύνολο παλαιάς μουσικής La Camerata Chromatica.

Η καλλιτεχνική διαμονή του συνόλου περιλαμβάνει μία εβδομάδα με παρουσιάσεις, διαλέξεις, επίσκεψη σε κέντρο προσφύγων σε συνεργασία με το El Sistema Greece και τέλος μία συναυλία στο Ωδείο Αθηνών.

Υπεύθυνος καλλιτεχνικού προγράμματος: Δημήτρης Κούντουρας

La Camerata Chromatica, βιογραφία

Το σύνολο παλαιάς μουσικής «La Camerata Chromatica», ένα πολλά υποσχόμενο νέο σύνολο από τη Γαλλία, δημιουργήθηκε με στόχο να παρουσιάσει στο ευρύ κοινό, ένα άγνωστο ρεπερτόριο με έντονο χρωματικό ιδίωμα που άνθισε κατά τον 16ο και 17ο αιώνα στη Γαλλία. Η προσέγγιση του συνόλου στην ερμηνεία στο εν λόγω ρεπερτόριο χαρακτηρίζεται από πάθος, δυναμισμό και νεωτερικότητα, προκειμένου η μουσική αυτή να αγγίζει μεγάλο μέρος του μουσικόφιλου κοινού.
Μέσα από μια μεγάλη ποικιλία ηχοχρωμάτων (με τις φωνές και τα διάφορα όργανα όπως φλάουτα, γκάμπα, όργανο κλπ.), συνδυάζοντας έρευνα και τολμηρή εκφραστικότητα, οι μουσικοί του συνόλου φωτίζουν την ποιητική δυναμική του ρεπερτορίου τους εισάγοντας το κοινό σε ένα άγνωστο σύμπαν, ενίοτε λαμπερό και μυστηριώδες, δεξιοτεχνικό και ηδυπαθές, ταυτόχρονα παθιασμένο και πειραματικό.

La Camerata Chromatica

Σύνοψη προγράμματος

Το πρόγραμμα εκ πρώτης, διερευνά τις σχέσεις αρχαίας ελληνικής μουσικής θεωρίας με τη μικροτονική -χρωματική- μουσική της Ιταλίας του 16ου αιώνα, ενώ ταυτόχρονα παρακολουθεί τη διάδοση της αισθητικής αυτής στην όψιμη γαλλική Αναγέννηση.

Η Ιταλία της εποχής εκείνης γνωρίζει δύο αντιθετικά ρεύματα σχετικά με την πρόσληψη της αρχαίας θεωρίας: μια πρώτη θεωρητική και αυστηρή, μια δεύτερη πιο ελεύθερη και νεωτερική. Το κοινό είναι σε θέση να παρακολουθήσει τις δύο αυτές τάσεις χάρη στη χαρακτηριστική χρήση μελωδιών της κάθε μίας.

Τα μέλη του συνόλου:
Benjamin Delale – Καλλιτεχνική διεύθυνση- Όργανο
Gabrielle Varbetian – Σοπράνο
Nicolas Kuntzelmann – κόντρα τενόρος
Pauline Chiama – Βιόλα ντα γκάμπα
Victoire Fellonneau – Φλάουτα
Bérénice Brejon de Lavergnée – Φλάουτα

 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΥΝΑΥΛΙΑΣ

-Athenaeus (2nd century BC)
Hymn to Apollo – 1’40

-Claude Le Jeune (1528 ?-1600)
Qu’est devenu ce bel œil – 2’30

-Girolamo Frescobaldi (1583-1643)
Recercar cromatico post il credo – 4’

– Nicola Vicentino (1511-1575)
Laura che’l verde lauro – 4’

-Claude Le Jeune (1528 ?-1600)
Povre Cœur – 4’30

– Nicola Vicentino (1511-1575)
Canzon da sonar « La Bella » – 3’
Madonna il poco dolce – 2’30

-Carlo Gesualdo (1566-1613)
Hei mihi Domine – 2’30

– Attribué à Vicente Lusitano (?-1561)
Heu me Domine – 3’30
Heu me Domine (organ diminution) – 6’

-Orlando di Lasso (1532-1594)
Prophetiae Sibyllarum – 3’

Cipriano de Rore (1515 ?-1565)
Calami sonum ferentes – 4’30

-Jan Pieterszoon Sweelinck (1562-1621)
Fantasia cromatica (SwWV 258) – 8’

– Claudio Monteverdi (1567-1643)
Piagn’e sospira – 4’

-(Bis) Giovanni de Macque (1550-1614)
Cantan gl’augelli 3’

 

Περισσότερες πληροφορίες:
athensconservatoire.gr/la-camerata-chromatica

Xρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη εμπειρία χρήσης
Για περισσότερες πληροφορίες Όροι χρήσης