Η Χλόη Παρέ και η Clare Poolman συμμετέχουν στο πρόγραμμα παράλληλων καλλιτεχνικών διαμονών σε Γαλλία και Ελλάδα
Η Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών (Α.Σ.Κ.Τ.), η Σχολή Καλών Τεχνών της Μασσαλίας, το Γαλλικό Ινστιτούτο Ελλάδος και ο καλλιτεχνικός οργανισμός Voyons voir υλοποιούν ένα πρόγραμμα παράλληλων καλλιτεχνικών διαμονών σε Μασσαλία και Ρόδο, απευθυνόμενο σε δύο αποφοίτους της ΑΣΚΤ και της Σχολής Καλών Τεχνών της Μασσαλίας (Beaux-Arts de Marseille).
Το 2024, οι καλλιτέχνιδες Χλόη Παρέ και Clare Poolman επιλέχθηκαν για να συμμετάσχουν στο πρόγραμμα παράλληλων καλλιτεχνικών διαμονών διάρκειας ενός μήνα, μεταξύ Σεπτεμβρίου και Οκτωβρίου, στη Μασσαλία και στη Ρόδο αντίστοιχα. Οι δύο καλλιτέχνιδες θα παρουσιάσουν το ερευνητικό τους έργο στο πλαίσιο της ομαδικής έκθεσης «Στα ίχνη της Αφροδίτης», με τη συμμετοχή της Dominique Castell, στην Ελληνοαμερικάνικη Ένωση, στην Αθήνα (Μασσαλίας 22, 106 80), από τις 29 Οκτωβρίου έως τις 11 Νοεμβρίου 2024.
Μέσα από τη δημιουργία μίας πλατφόρμας επικοινωνίας και δικτύωσης, το πρόγραμμα φιλοδοξεί να αποτελέσει πεδίο γόνιμου διαλόγου μεταξύ των δύο πόλεων και των δύο καλλιτεχνών, μέσω της εμπειρίας της καλλιτεχνικής διαμονής τους.
Χλόη Παρέ
Απόφοιτη της Α.Σ.Κ.Τ., η Χλόη Παρέ είναι εικαστική καλλιτέχνιδα και ερευνήτρια με έδρα την Αθήνα. Το έργο της εμπνέεται από τις αλληλεπιδράσεις και τις μυθοπλασίες του υλικού κόσμου. Μέσα από γλυπτικές εγκαταστάσεις, εργαστήρια και βιβλία τέχνης, συνθέτει ένα πεδίο καλλιτεχνικών προσμείξεων με οδηγό τις οικο-κοσμολογικές αφηγήσεις που διέπουν τις εκάστοτε επιστημονικές και τοπικές μυθολογίες. Η Χλόη Παρέ ολοκληρώνει τις διδακτορικές σπουδές της στο Πανεπιστήμιο Τέχνης του Τόκιο. Από τις πιο πρόσφατες συνεργασίες της ξεχωρίζουν εκείνες με το Immigration Museum Tokyo (2022-2024), το Urban Walks με το Goethe-Instituts East Asia (2023) και το TURN Project στο πλαίσιο της Μπιενάλε της Αβάνας (2024).
Η καλλιτεχνική της διαμονή στο «Voileries Phocéennes» στη Μασσαλία έχει ως επίκεντρο το έργο Εφημερίδες / Éphémérides. Εμπνεόμενη από τα ομώνυμα αστρονομικά βιβλία/πίνακες, δημιουργεί διάφορα πλέγματα μέσα από τα οποία αντικατοπτρίζεται η ίδια η πόλη. Δημιουργώντας υποκειμενικούς χάρτες της Μασσαλίας, επιδιώκει να αποδομήσει την παραγωγή «κανονικής γνώσης» και να οριοθετήσει τις μετασχηματιστικές δυνάμεις της πόλης.
Clare Poolman
H Clare Poolman είναι Βρετανίδα εικαστική καλλιτέχνιδα με έδρα τη Μασσαλία και απόφοιτος Σχολή Καλών Τεχνών της Μασσαλίας (2023). Τα έργα της έχουν εκτεθεί στη Friche de la Belle de Mai, στο art-cade, στο Centre Pompidou, στο Poush και στο Centquatre στο Παρίσι, καθώς και στο Mürow στη Γερμανία. Το έργο της πηγάζει από την αμφισβήτηση των δομών μέσα στις οποίες ζούμε, είτε πρόκειται για αρχιτεκτονικές, είτε για γλωσσικές, ή για οποιεσδήποτε άλλες οργανωμένες δομές. Το ερευνητικό της έργο παίρνει διάφορες μορφές: ποιήματα-γλυπτά, κτίρια-συσκευασίες, εκδόσεις-χώροι, λέξεις-σχέδια, άδεια κενά…
Στα πλαίσια της φιλοξενίας της στον Καλλιτεχνικό Σταθμό της ΑΣΚΤ στη Ρόδο, η έρευνά της επικεντρώνεται στις παρεκκλίσεις μεταξύ γραφής και σχεδίου, μεταξύ λέξεων, γραμμάτων και γραμμών, και ειδικότερα στον τρόπο με τον οποίο όλα αυτά μπορούν να αλληλεπιδράσουν στον φυσικό χώρο. Δημιουργεί λοιπόν μια σειρά σχεδίων, χαρτών και χωρικών εγκαταστάσεων, όπως αυτές προκύπτουν από τις καλλιτεχνικές διεργασίες της διαμονής, μεταξύ Μασσαλίας και Ρόδου.
Οι συνεργαζόμενοι φορείς
Η Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών (Α.Σ.Κ.Τ.) και η Σχολή Καλών Τεχνών της Μασσαλίας συμπράττουν για τη δημιουργία ενός Μεσογειακού δικτύου συνεργασίας το οποίο θα προσφέρει στους αποφοίτους των δύο Σχολών ευκαιρίες συναντήσεων, διαλόγου και καλλιτεχνικής συνεργασίας.
Ο καλλιτεχνικός οργανισμός Voyons voir πλαισιώνει το καλλιτεχνικό ερευνητικό πρότζεκτ της Dominique Castell « Nager,dessiner, dans le sillage d’Aphrodite» συνθέτοντας μια ειδική ενότητα αφιερωμένη στο εν λόγω έργο σε εξέλιξη.
Το Γαλλικό Ινστιτούτο Ελλάδος γέφυρα παιδείας, πολιτισμού και μορφωτικών ανταλλαγών μεταξύ Γαλλίας και Ελλάδας, υποστηρίζει και προάγει τη συνεργασία των δύο χωρών, ειδικότερα μέσα από τη στήριξη προγραμμάτων καλλιτεχνικών διαμονών.