«Engaged Scenography»: Τα εργαστήρια
Tο «Engaged Scenography» (Ενεργή Σκηνογραφία) είναι ένα πρόγραμμα που εστιάζει στη σκηνογραφία στον τομέα των παραστατικών τεχνών. Στόχος του είναι η συγκρότηση μιας πλατφόρμας ανταλλαγών, πειραματισμού, δημιουργίας και δικτύωσης μεταξύ επαγγελματιών που δραστηριοποιούνται στο διευρυμένο πεδίο της σκηνογραφίας.
Με επίκεντρο θέματα οικολογίας και ταυτότητας, το πρότζεκτ περιλαμβάνει 🟡 εργαστήρια, συναντήσεις και έρευνα πεδίου για επαγγελματίες, καθώς και 🟡 ένα δημόσιο πρόγραμμα ομιλιών και περφόρμανς, πυροδοτώντας συζητήσεις και προβληματισμούς για την πορεία προς έναν νέο κόσμο.
⚠️ ΟΙ ΣΥΜΜΕΤΟΧΕΣ ΣΤΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΕΧΟΥΝ ΚΛΕΙΣΕΙ (ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΤΗΝ ΑΝΟΙΧΤΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ).
Εδώ παρουσιάζονται τα εργαστήρια, οι συναντήσεις και η έρευνα πεδίου για τους εγχώριους επαγγελματίες που έχουν ήδη δηλώσει συμμετοχή.
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ
Για τρεις εβδομάδες, από τις 17 Ιουνίου έως τις 5 Ιουλίου 2024, δεκατέσσερις καταξιωμένοι καλλιτέχνες/-ιδες από τη Γαλλία, τη Γερμανία και την Ελλάδα έχουν προσκληθεί να πραγματοποιήσουν ομαδικά εργαστήρια στην Αθήνα, στα οποία θα έχουν την ευκαιρία να συμμετάσχουν εγχώριοι/-ες επαγγελματίες. Ακολουθεί μια συνοπτική περιγραφή των δέκα εργαστηρίων.
Ευριπίδης Λασκαρίδης – Μεταμόρφωση και γελοιότητα
Ημερομηνίες: 17–18.06.2024
● Ο καλλιτέχνης: Ο σκηνοθέτης και ερμηνευτής Ευριπίδης Λασκαρίδης κινείται στα όρια του χορού, του θεάτρου και των εικαστικών τεχνών. Τα έργα του φιλοξενούνται από κορυφαία ιδρύματα παραστατικών τεχνών σε όλο τον κόσμο, ανάμεσά τους το Barbican Pit στο Λονδίνο, το Théâtre de la Ville στο Παρίσι και το Public Theater στην Νέα Υόρκη, παρουσιάζοντας ένα αμάλγαμα από ιδιώματα και στυλ που είναι χιουμοριστικά αλλά συγχρόνως παράξενα αιχμηρά. Η εφημερίδα Libération τον έχει αποκαλέσει «το τρομερό παιδί» της ελληνικής χορογραφίας, ενώ έχει τιμηθεί επίσης με την εναρκτήρια υποτροφία Pina Bausch.
● Περιγραφή: Στο εργαστήριό του, ο Λασκαρίδης συνδυάζει επιτελεστικά εργαλεία που αντλεί από την εκτεταμένη έρευνά του στα θέματα του γελοίου και της μεταμόρφωσης, καθώς και από το υπόβαθρό του στο σωματικό θέατρο, τον σύγχρονο χορό και το αρχαιοελληνικό δράμα, ενσωματώνοντας τραγικά και κωμικά στοιχεία. Έχοντας ως αφετηρία το γκροτέσκο και οτιδήποτε θεωρείται «εξωτερικό», δουλεύει από τα έξω προς τα μέσα, δημιουργώντας τις ιδανικές συνθήκες για την ανάπτυξη «ωσμωτικών» χαρακτήρων μέσα από τη χρήση της περούκας και του
παιχνιδιού. Δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στη μοναδική καλλιτεχνική σύσταση του/της κάθε συμμετέχοντα/συμμετέχουσας, το εργαστήριο αυτό αποσκοπεί να καθοδηγήσει τη φαντασία τους προς την αποκάλυψη της ποίησης που κρύβεται πίσω από τον παραλογισμό, προσφέροντας μια φρέσκια οδό για την απελευθέρωση της δημιουργικής ιδιαιτερότητας σε όλο της το μεγαλειώδες δυναμικό.
● Γλώσσα: Αγγλικά και/ή ελληνικά
● Απευθύνεται σε: Ειδικά σχεδιασμένο για σκηνογράφους και εικαστικούς καλλιτέχνες/καλλιτέχνιδες που ενδιαφέρονται για την περφόρμανς και οτιδήποτε bouffon
● Αριθμός συμμετεχόντων/συμμετεχουσών: 18 (μέγιστο)
Doris Dziersk – Staging Air
Ημερομηνίες: 17–19.06.2024
● Η καλλιτέχνιδα: Η Doris Dziersk είναι εικαστική καλλιτέχνιδα και σκηνογράφος. Σχεδιάζει σκηνικά θεάτρου και εγκαταστάσεις, ενώ χρησιμοποιεί χωρικές και απτικές προσεγγίσεις για να ασχοληθεί με θέματα όπως είναι το σπίτι, η κοινότητα, η υλικότητα και η μεταμόρφωση.
● Περιγραφή: Ο αέρας είναι ολόγυρά μας και κινείται μέσα από τα σώματά μας. Ο καθαρός αέρας έχει καταστεί πόρος εν ανεπαρκεία και ο βαθμός έκθεσής μας στην ατμοσφαιρική ρύπανση αντιστοιχεί στην κοινωνικοοικονομική μας κατάσταση, ενώ η πανδημία COVID ταξίδεψε κυριολεκτικά μέσω του αέρα και μας έκανε να προσέχουμε διαρκώς τι εισπνέουμε και τι εκπνέουμε. Από την άλλη, ο αέρας που φυσάει μπορεί να θέσει με όμορφο τρόπο τα πράγματα σε κίνηση, να δημιουργήσει όγκους φωτός σε φουσκωτά αντικείμενα και να μας αναζωογονήσει αν είμαστε αρκετά τυχεροί να συλλάβουμε ένα φρέσκο αεράκι. Σε αυτό το εργαστήριο, τα άτομα που θα συμμετάσχουν θα συζητήσουν, θα αναστοχαστούν και θα διευρύνουν την προσωπική και καλλιτεχνική τους σχέση με τον αέρα. Θα δημιουργήσουμε από κοινού μια κατάσταση που θέτει τον αέρα στο επίκεντρο ως ερμηνευτή και σκηνογραφικό στοιχείο. Θα αναπτυχθούν σκηνικές καταστάσεις προβολής και αντίληψης, με μια τοποειδική προσέγγιση, ενώ θα προταθούν και θα δοκιμαστούν ο ρόλος και η τοποθέτηση των θεατών στη διάρκεια μιας ανοιχτής για το ευρύ κοινό συνάντησης, στο τέλος των εργασιών του εργαστηρίου.
*Το αποτέλεσμα του εργαστηρίου θα παρουσιαστεί στο κοινό.
● Γλώσσα: Αγγλικά
● Απευθύνεται σε: Σκηνογράφους, σκηνοθέτες/σκηνοθέτριες, χορογράφους, ερμηνευτές/ερμηνεύτριες, ενδυματολόγους, καλλιτέχνες/καλλιτέχνιδες βίντεο, μουσικούς (φωνή/πνευστά)
● Αριθμός συμμετεχόντων/συμμετεχουσών: 10–15
Théo Mercier και Arthur Hoffner – Waste for Time
Ημερομηνίες: 20–21.06.2024
● Οι καλλιτέχνες: Ο Théo Mercier είναι γλύπτης και σκηνοθέτης. Διεκδικώντας τη φορμαλιστική ελευθερία, επιδιώκει την αποδόμηση των μηχανισμών της ιστορίας, των αντικειμένων και των αναπαραστάσεων, στα οποία αναδημιουργεί αρμονικές αντιφάσεις. Κατά καιρούς εξερευνητής, συλλέκτης και καλλιτέχνης, δημιουργεί έργο στη διασταύρωση της ανθρωπολογίας, της γεωπολιτικής, του τουρισμού και του τοπίου. Ο Arthur Hoffner είναι γλύπτης, designer και χειροτέχνης. Μέσα από παιχνίδια παραπλάνησης και παράλογου χιούμορ, σκηνοθετεί την καθημερινή ζωή και αναμειγνύει τις έννοιες της υψηλής αξίας, της τυπικότητας, της επιφανειακότητας, ακόμα και της ευτέλειας. Στο έργο του τα πράγματα συγκρούονται και συνδυάζονται για να αμφισβητήσουν τα αισθητικά ερεθίσματα της κοινοτοπίας.
● Περιγραφή: Πώς μπορούμε να μετακινήσουμε, να αξιοποιήσουμε και να ξαναμαγέψουμε τα απόβλητα της πόλης, τα κατάλοιπα του κόσμου; Πώς μπορούμε να καταστήσουμε ορατή και να τροποποιήσουμε την οπτική μας για τα απαξιωμένα υλικά, αν και είναι διαθέσιμα σε αφθονία; Τι ρόλο πρέπει να αποδώσουμε σε όσα αφήνουμε στην άκρη; Προσκαλούμε τα άτομα που θα συμμετάσχουν στο εργαστήριο να δημιουργήσουν έναν χώρο συμφιλίωσης με όσα συνήθως παραμελούνται, να αναδείξουν και να ξαναθέσουν στο κέντρο όσα είναι καταδικασμένα στην περιφέρεια. Ένα φανταστικό έργο, η συγγραφή του οποίου παραμένει ανοιχτή, θα αποτελέσει την αφορμή για τη συλλογική δημιουργία μιας σκηνογραφίας που θα σχεδιαστεί σε μία
μόλις μέρα. Θα φανταστούμε και θα δημιουργήσουμε μια συλλογή μνημειακών γλυπτών, με προοπτική να ληφθούν υπόψη ένα ή δύο σώματα ανά αντικείμενο. Υπάρχουν τόσοι επιτελεστικοί μηχανισμοί προς ενεργοποίηση, εμψύχωση, χορό ή τραγούδι. Το συλλογικό αυτό έργο θα συναρθρωθεί σε δύο διακριτές στιγμές έρευνας: η πρώτη φάση θα περιλαμβάνει αναζήτηση και συλλογή υλικών από ολόκληρη την πόλη, τα οποία θα επανεπενδυθούν στη δεύτερη φάση, που θα είναι αφιερωμένη στον σχεδιασμό και τη δημιουργία αυτών των σκηνογραφικών μηχανισμών. Θα τους θεωρήσουμε ως έναν εξελισσόμενο και μοναδικό χώρο, που ενδεχομένως θα τρέφεται από τη θέση του και την παροδικότητα της εμφάνισής του, καθώς και της εξαφάνισής του.
*Το αποτέλεσμα του εργαστηρίου θα παρουσιαστεί στο κοινό.
● Γλώσσα: Αγγλικά
● Απευθύνεται σε: 10 φοιτητές/φοιτήτριες γλυπτικής/σκηνογραφίας και 4 χορευτές/χορεύτριες
● Αριθμός συμμετεχόντων/συμμετεχουσών: 14 (μέγιστο)
Αντώνης Βολανάκης – Luggage We Carry
Ημερομηνία: 26.06.2024
● Ο καλλιτέχνης: Ο Αντώνης Βολανάκης είναι εικαστικός καλλιτέχνης. Η πρακτική του είναι ένα συνεργατικό αμάλγαμα ανθρώπινων σχέσεων και αισθητικής, ποίησης και πολιτικής, εικαστικών και παραστατικών τεχνών. Η εγκαθίδρυση ασφαλών χώρων για ανταλλαγή και δημιουργικότητα είναι μέρος της καλλιτεχνικής του εστίασης.
● Περιγραφή: Σε αυτό το εργαστήριο, οι συμμετέχουσες/συμμετέχοντες θα διερευνήσουν τις χωρικές δυνατότητες των πραγμάτων που κουβαλάμε καθημερινά στις τσάντες μας και τις αφηγήσεις που μας συνδέουν με την κοινότητα δημιουργώντας ένα γλυπτό δαπέδου.
● Γλώσσα: Αγγλικά
● Απευθύνεται σε: Χωρίς περιορισμό
● Αριθμός συμμετεχόντων/συμμετεχουσών: 15–20
Mario Banushi και Σωτήρης Μελανός – Σκηνογραφία της μνήμης
Ημερομηνίες: 27–29.06.2024
● Οι καλλιτέχνες: Ο Mario Banush εiίναι σκηνοθέτης και ερμηνευτής. Ως καλλιτέχνης, ενδιαφέρεται για τη φωτογραφία και τις εικαστικές τέχνες. Ο Σωτήρης Μελανός είναι σκηνογράφος και ενδυματολόγος.
● Περιγραφή: Αυτό το εργαστήριο εντρυφεί στην περίπλοκη αλληλεπίδραση μεταξύ χώρου και προσωπικής μνήμης μέσα στο πλαίσιο της παράστασης. Διερευνά πώς η μεταμόρφωση του χώρου και των αντικειμένων μπορεί να λειτουργήσει ως κομβικό εργαλείο αφήγησης. Η εστίαση γίνεται στη διασταύρωση διαφόρων ερευνητικών πεδίων, που διερευνούν την επίδραση της μνήμης στη δημιουργική διαδικασία μιας παράστασης, εξετάζοντας τη δυνατότητα αναβίωσης των προσωπικών αναμνήσεων που είναι ενσωματωμένες σε έναν χώρο, αξιολογώντας την ευπλαστότητα των
αρχιτεκτονικών στοιχείων στη μεταφορά της μνήμης, ερευνώντας τις ποιητικές δυνατότητες του χώρου της μνήμης να εντείνει τη συναισθηματική σύνδεση με αυτόν και αναλύοντας τη δυναμική των σωμάτων εντός του χωρικού πλαισίου.
● Γλώσσα: Ελληνικά
● Απευθύνεται σε: Χωρίς περιορισμό
● Αριθμός συμμετεχόντων/συμμετεχουσών: 10–15
Nadia Beugré – Quartiers libres
Ημερομηνίες: 27–29.06.2024
● Η καλλιτέχνιδα: Η Nadia Beugré είναι χορογράφος και χορεύτρια. Τα χορογραφικά της έργα σχετίζονται με τους αγώνες για ελευθερία, τις συζητήσεις γύρω από την έμφυλη ταυτότητα και την πάλη για ισότητα. Η πρακτική της αναμειγνύει παραδοσιακούς λαϊκούς χορούς, σύγχρονο πειραματικό χορό και urban/χιπ χοπ επιρροές.
● Περιγραφή: Υπάρχουν χώροι στους οποίους δεν μπορούμε να πάμε; Μέρη που δεν έχουμε το δικαίωμα να εξερευνήσουμε; Και αν διεισδύαμε εκεί, τι θα κάναμε; Τι θα γινόμασταν; Το Quartiers libres (Γειτονιές ελεύθερες) διερευνά εκείνους τους ιδιάζοντες χώρους στους οποίους αναγκαζόμαστε να μένουμε, εκείνα τα απαγορευμένα μέρη στα οποία επιλέγουμε να περιπλανιόμαστε: χώρους που συγκροτούνται από ελεύθερη έκφραση, υποταγή και αποκαλύψεις. Και μετά, όταν βρούμε μπροστά μας ένα εμπόδιο, το απρόβλεπτο, το απροσδόκητο, το απρόσμενο, πώς το αποφεύγουμε, πώς παρεκκλίνουμε, προσαρμοζόμαστε, το παρακάμπτουμε. Ακούγοντας τους άλλους, τη μουσική των σωμάτων, τον χώρο, αλλά επίσης το αόρατο, οι συμμετέχουσες και συμμετέχοντες θα μάθουν να αντιμετωπίζουν αυτό που δεν είχε προβλεφθεί, να το αφήνουν να φύγει επιτρέποντας στους εαυτούς τους να βάλουν πλώρη για άλλους προορισμούς, για άγνωστα ταξίδια.
*Το αποτέλεσμα του εργαστηρίου θα παρουσιαστεί στο κοινό.
● Γλώσσα: Γαλλικά (με δυνατότητα διερμηνείας στα ελληνικά ή τα αγγλικά)
● Απευθύνεται σε: Χωρίς περιορισμό
● Αριθμός συμμετεχόντων/συμμετεχουσών: 10–15
Γιώργος Σαπουντζής – Urban Longing
Ημερομηνίες: 27.06–04.07.2024
● Ο καλλιτέχνης: Ο Γιώργος Σαπουντζής είναι γνωστός για τη διαθεματική του προσέγγιση στις τέχνες. Δημιουργεί έργα στα οποία συνδυάζονται τα μέσα του βίντεο, του ήχου, της γλυπτικής, της εγκατάστασης και της περφόρμανς για να δώσουν μορφή σε σύνθετους χώρους που διερευνούν πώς ερχόμαστε σε επαφή και αλληλεπιδρούμε με το περιβάλλον μας. Το καλλιτεχνικό του λεξιλόγιο περιλαμβάνει χρωματιστά υφάσματα, σωλήνες αλουμινίου, εφημερίδες και γύψινα εκμαγεία νγλυπτών, σε συνδυασμούς που συγκροτούν προσωρινές κατασκευές.
● Περιγραφή: Το εργαστήριο του Γιώργου Σαπουντζή, το οποίο εστιάζει στη σκηνογραφία και την περφόρμανς μέσα στην πόλη, απευθύνεται σε δημιουργικούς/-ές καλλιτέχνες/-ιδες, περφόρμερ, σχεδιάστριες και σχεδιαστές, καλλιτέχνιδες και καλλιτέχνες βίντεο, φωτισμών και ήχου, ποιήτριες και ποιητές, χορεύτριες και χορευτές ή/και ηθοποιούς. Το κεντρικό σημείο είναι η σκηνή –ένας
χώρος δυνατοτήτων και πειραματισμών, ένας χώρος επιθυμιών, ένας χώρος λαχτάρας– που γίνεται πραγματικότητα μέσω της σκηνογραφίας. Γνωστός για τις επιτελεστικές εγκαταστάσεις του, ο Σαπουντζής γοητεύεται από την αυτοεγκατάλειψη ενός/μιας ηθοποιού ή περφόρμερ τη στιγμή που ανεβαίνουν στη σκηνή ενώπιον ενός κοινού και ενσαρκώνουν έναν ρόλο. Αυτή είναι και η ουσία: η ικανότητα να νιώθεις μέσω των άλλων και μαζί με τους άλλους. Εκκινώντας από αυτό, θα οικοδομηθούν η παραγωγή, ο σχεδιασμός και τα υλικά προκειμένου να μεταδώσουν την ιστορία και την εμπειρία που εμπεριέχει αυτή. Το εργαστήριο προσφέρει την ευκαιρία ανεύρεσης –ανεξάρτητα από περιορισμούς καλλιτεχνικών ιδιωμάτων– μιας προσωπικής γλώσσας περφόρμανς και εγκατάστασης, οδηγώντας σε ομαδικές συζητήσεις προς μια κοινή περφόρμανς.
*Το αποτέλεσμα του εργαστηρίου θα παρουσιαστεί στο κοινό.
● Γλώσσα: Ελληνικά και/ή αγγλικά
● Απευθύνεται σε: Καλλιτέχνες και καλλιτέχνιδες περφόρμανς, θεάτρου, χορού, εικαστικών τεχνών, εγκαταστάσεων, ήχου και μαγειρικής τέχνης
● Αριθμός συμμετεχόντων/συμμετεχουσών: 8–12
Samuel Valensi – Understanding the Impact of a Scenographic Creation
Ημερομηνίες: 27–28.06.2024
● Ο καλλιτέχνης: Ο Samuel Valensi είναι συγγραφέας και θεατρικός σκηνοθέτης. Έχει ενεργό ρόλο στις εκθέσεις του think tank “The Shift Project”, όπου ερευνά και τεκμηριώνει την οικολογική μετάβαση στον χώρο του πολιτισμού.
● Περιγραφή: Ο δρόμος προς την κόλαση είναι συχνά στρωμένος με τις καλύτερες προθέσεις. Ειδικά όταν πρόκειται για τον περιορισμό του οικολογικού αποτυπώματος μιας σκηνογραφικής δημιουργίας: αποφυγή αγοράς νέων υλικών ή απαγόρευση χρήσης πλαστικών, στροφή σε «βιολογικά» ή «φυσικά» υλικά… πολλές είναι οι λανθασμένες καλές ιδέες. Χρησιμοποιώντας το παιχνίδι ρόλων, το κάθε άτομο που θα συμμετάσχει στο εργαστήριο θα δουλέψει στο πλαίσιο μιας ομάδας εξετάζοντας διαφορετικούς τρόπους παραγωγής μιας σκηνογραφίας. Στην πορεία του
εργαστηρίου, ο καθένας και η καθεμία θα ανακαλύψουν τις οικολογικές επιπτώσεις της κάθε απόφασής τους… για ολόκληρο τον κύκλο ζωής του έργου.
*Το αποτέλεσμα του εργαστηρίου θα παρουσιαστεί στο κοινό.
● Γλώσσα: Αγγλικά
● Απευθύνεται σε: Επαγγελματίες που εργάζονται στον τομέα της σκηνογραφίας, δηλαδή στην οργάνωση, τον καλλιτεχνικό προγραμματισμό και τη διαχείριση, τεχνικούς, σκηνοθέτες και σκηνοθέτριες, αλλά και όσες/όσους ασχολούνται με τις παραστατικές τέχνες
● Αριθμός συμμετεχόντων/συμμετεχουσών: 20
Νεφέλη Παπαδημούλη – Partial Stars, Transposed Cartographies
Ημερομηνίες: 01, 02, 04 & 05.07.2024
● Η καλλιτέχνιδα: Έχοντας υπόβαθρο στην αρχιτεκτονική και τις εικαστικές τέχνες, η Νεφέλη Παπαδημούλη δουλεύει σε ένα ευρύ φάσμα μέσων, από συμμετοχικές δράσεις στον δημόσιο χώρο έως γλυπτική, φωτογραφία, σχέδιο, ενδυματολογία, κινούμενη εικόνα, εγκαταστάσεις και περφόρμανς. Με πηγές έμπνευσης τη φαινομενολογία, τον φεμινισμό και τη σύγχρονη πολιτική θεωρία, η πρωτο-αρχιτεκτονική της προσέγγιση διερευνά τις χωρικές διαμορφώσεις της απόστασης ως ουσιαστικά στοιχεία σε διαδικασίες κοινωνικών συγκρούσεων, διαπραγματεύσεων και ισορροπιών.
● Περιγραφή: Το εργαστήριο Partial Stars, Transposed Cartographies είναι εμπνευσμένο από την εν εξελίξει καλλιτεχνική έρευνα με τίτλο Relational Cartographies (Σχεσιακές χαρτογραφίες) και βασισμένο στο πρότζεκτ Etoiles Partielles. Το Etoiles Partielles είναι ένα τοποευαίσθητο πρότζεκτ που δημιούργησε η καλλιτέχνιδα το 2023 με την ευκαιρία της ατομικής της έκθεσης στο Le Credac, ως φόρο τιμής στην ουτοπική αρχιτεκτονική και την επαναστατική πολεοδομία που συνθέτουν το αστικό κέντρο του Ivry-sur-Seine, μιας συνοικίας στα παρισινά προάστια. Με την επιθυμία να ανοίξει έναν ποιητικό διάλογο με τους εμβληματικούς χώρους και τις φόρμες που δημιούργησαν οι αρχιτέκτονες Renée Gailhoustet και Jean Renaudie, η καλλιτέχνιδα επανερμήνευσε τις επιδραστικές και αβανγκάρντ αρχιτεκτονικές τους προτάσεις. Εμπνευσμένη από το χτισμένο περιβάλλον, δημιούργησε ένα υφασμάτινο έργο μεγάλων διαστάσεων με φορέσιμα γλυπτά που
λειτουργούν ως δεύτερο δέρμα. Τα γλυπτά έργα, εμπνευσμένα από την αρχιτεκτονική του κέντρου αυτής της περιοχής, παρουσιάστηκαν στην έκθεση μέχρι την υλοποίηση μιας δημόσιας περφόρμανς που επανεισήγαγε τα έργα στο περιβάλλον απ’ όπου προέρχονταν. Οι περφόρμερ που συμμετείχαν παρέλασαν μέσα από το κέντρο της συνοικίας, δημιουργώντας μια ευαίσθητη χαρτογραφία που συσχέτιζε τα σώματά τους με το αστικό περιβάλλον.
*Το αποτέλεσμα του εργαστηρίου θα παρουσιαστεί στο κοινό.
● Γλώσσα: Ελληνικά, αγγλικά και/ή γαλλικά
● Απευθύνεται σε: Χωρίς περιορισμό
● Αριθμός συμμετεχόντων/συμμετεχουσών: 10
Florentina Holzinger και Nikola Knezevic
Ημερομηνίες: 03–05.07.2024
● Οι καλλιτέχνες: Η Florentina Holzinger είναι χορογράφος που παίζει συνειδητά με τα μεταβαλλόμενα όρια μεταξύ υψηλής κουλτούρας και ψυχαγωγίας. Στα έργα της διερευνά διαφορετικούς τρόπους της γυναικείας αναπαράστασης. Ο Nikola Knezevic δουλεύει στη διασταύρωση μεταξύ αρχιτεκτονικής και ενσώματων πρακτικών, συνεργαζόμενος στενά και τακτικά με χορογράφους και καλλιτέχνες/καλλιτέχνιδες περφόρμανς.
● Περιγραφή: Η Holzinger έχει δημιουργήσει ένα εκτεταμένο και πολυσυζητημένο φάσμα θεατρικών παραγωγών και έργων σε διάφορα καλλιτεχνικά πεδία. Από το 2020 και μετά, η Holzinger και η ομάδα της οργανώνουν πειραματικές δράσεις σε δημόσιους χώρους, δημιουργώντας συνθέσεις μεταξύ σωμάτων, ήχου και αρχιτεκτονικής. Αυτές οι περφόρμανς, υπό τον γενικό τίτλο Études (Σπουδές), παρουσιάζονται άπαξ σε λίμνες, χώρους πάρκινγκ, δρόμους και δημόσιες πλατείες. Η Holzinger συνδυάζει στην καλλιτεχνική πρακτική της στοιχεία ζωντανής μουσικής, επιτελεστικές χειρονομίες και ακροβατικά – μια ακραία μορφή σωματικής δραστηριότητας που απαιτεί εξάσκηση τεχνικής ακρίβειας. Για το εργαστήριο στην Αθήνα θα συμπράξει μαζί της ο επί σειρά ετών συνεργάτης της και σχεδιαστής/αρχιτέκτονας, Nikola Knezevic. Στόχος του εργαστηρίου είναι να διευρύνει την έρευνα και το ενδιαφέρον για τα skateparks και τα εργοτάξια ως δημόσια, διαδραστικά γλυπτά.
*Το αποτέλεσμα του εργαστηρίου θα παρουσιαστεί στο κοινό.
● Γλώσσα: Αγγλικά
● Απευθύνεται σε: Σκέιτερ, μουσικούς και αθλητές/αθλήτριες παρκούρ
● Αριθμός συμμετεχόντων/συμμετεχουσών: 15
Συνδιοργάνωση: Δήμος Βύρωνα, ΟΠΑΝΔΑ
Χώροι φιλοξενείας εργαστηρίων και περφόρμανς: Κέντρο Μελέτης Χορού Ι. & Ρ. Ντάνκαν, Εθνικό Θέατρο, Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, Κέντρο Τεχνών Πάρκο Ελευθερίας, Latraac Skate cafe
Με την ευγενική υποστήριξη των: Just Go Zero, Neotextile και PCAI.