Το IFG στηρίζει το 63ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Υπό το βλέμμα της υπερηρωίδας που κοσμεί την αφίσα που υπογράφει ο Taxis (Δημήτρης Τριμίντζιος) και αυτό των ηθοποιών που πρωταγωνιστούν στο σποτ που σκηνοθετεί η Εύη Καλογηροπούλου θα διεξαχθεί το 63ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, το οποίο επιστρέφει και φέτος στις κινηματογραφικές αίθουσες του Ολύμπιον και σε αυτές της προβλήτας στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, καθώς και στον κινηματογράφο Μακεδονικόν, από 3 μέχρι και 13 Νοεμβρίου, ενώ η ταινία «Αναπαράσταση» του Θόδωρου Αγγελόπουλου είναι η κεντρική ιδέα του φετινού Φεστιβάλ.

Το Γαλλικό Ινστιτούτο Ελλάδος στηρίζει έμπρακτα και τη φετινή έκδοση και σας προτείνει έναν οδηγό για τις 57 από τις 267 ταινίες του προγράμματος που περιλαμβάνουν την Γαλλία στις χώρες παραγωγής, καθώς και μια συνέντευξη με τον Γιώργο Κρασσακόπουλο, υπεύθυνο προγράμματος του ΦΚΘ, στο νέο επεισόδιο της σειράς podcast Ραντεβού Σινέ (διαθέσιμη σε όλες τις πλατφόρμες podcast).

Για να ανακαλύψετε ολόκληρο το πρόγραμμα επισκεφθείτε την ιστοσελίδα του Φεστιβάλ filmfestival.gr. Εισιτήρια θα βρείτε στο on.tiff.gr/cinemas, ενώ οι διαδικτυακές προβολές στο online.filmfestival.gr παρουσιάζουν 90 ταινίες του φετινού προγράμματος και είναι προσβάσιμες μέσω διαδικτύου σε όλη την Ελλάδα.

Καλό φεστιβάλ!

 

Διεθνές Διαγωνιστικό

Plan 75 (Σχέδιο 75), της Chie Hayakawa (Ιαπωνία, Γαλλία, Φιλιππίνες, Κατάρ / 2022 / 105 min.)

Στην Ιαπωνία το κυβερνητικό πρόγραμμα «Σχέδιο 75» παροτρύνει τους ηλικιωμένους πολίτες να επιλέξουν οικειοθελώς την ευθανασία, ως λύση στο πρόβλημα μιας ολοένα και πιο γερασμένης κοινωνίας. Μια ηλικιωμένη γυναίκα με περιορισμένα μέσα επιβίωσης, ένας πραγματιστής «πωλητής» του Πλάνου75 και ένας νεαρός εργάτης από τις Φιλιππίνες αντιμετωπίζουν διλήμματα ζωής και θανάτου. Μια υπόκωφα ανατρεπτική και ταυτόχρονα παγερή ματιά σε μια στυγνή μελλοντική κοινωνία, που ξεσκεπάζει την ομορφιά και την αξιοπρέπεια της ανθρώπινης ζωής, πίσω από τη βιτρίνα της φιλαγαθίας.

Tengo sueños eléctricos (Έχω ηλεκτρισμένα όνειρα), της Valentina Maurel (Βέλγιο, Γαλλία, Κόστα Ρίκα / 2022 / 122 min.)

Η Εύα είναι μια πεισματάρα και ατίθαση 16χρονη που ζει με τη μητέρα της, τη μικρότερη αδερφή της και τη γάτα τους, όμως αυτό που θέλει όσο τίποτα είναι να μετακομίσει με τον αποξενωμένο πατέρα της. Προσκολλημένη πάνω του όσο ο ίδιος περνάει μία δεύτερη εφηβεία, η Εύα ισορροπεί μεταξύ της τρυφερότητας και ευαισθησίας της εφηβικής ηλικίας και της σκληρότητας του κόσμου των ενηλίκων. Με εικόνες πλούσιας υφής και ένα αίσθημα ωμής ευαισθησίας να ρέουν καθ’ όλη της τη διάρκεια, η ταινία αποτυπώνει τη λεπτή γραμμή μεταξύ αγάπης και μίσους, σε έναν κόσμο όπου η επιθετικότητα και η οργή είναι συνυφασμένες με την ιλιγγιώδη αφύπνιση της γυναικείας σεξουαλικότητας.

To the North (Προς τον βορρά), του Mihai Mincan (Ρουμανία, Ελλάδα, Βουλγαρία, Τσεχία, Γαλλία / 2022 / 123 min.)

Βρισκόμαστε στο 1996, στα ανοιχτά της θάλασσας. Κατά τη διάρκεια της βάρδιας του στο κατάστρωμα ενός υπερωκεάνιου, ο Τζόελ, ένας θρησκευόμενος ναύτης από τις Φιλιππίνες, ανακαλύπτει τον Ντουμίτρου, έναν λαθρεπιβάτη κρυμμένο ανάμεσα στα κοντέινερ. Σε περίπτωση που τον βρουν οι Ταϊβανοί διοικητές του πλοίου, ο Ντουμίτρου κινδυνεύει να πεταχτεί στη θάλασσα. Ο Τζόελ αποφασίζει να τον προστατεύσει, σε ένδειξη της ευγνωμοσύνης του απέναντι στον Θεό. Σύντομα ξεκινάει ένα επικίνδυνο κρυφτοκυνηγητό. Όταν το πλήρωμα, οι φίλοι του, ακόμα και ο ίδιος ο Θεός τού γυρίζουν την πλάτη, ο Τζόελ αντιλαμβάνεται ότι πρέπει να αντιμετωπίσει μόνος του τη σκληρή του μοίρα… Εμπνευσμένη από αληθινά γεγονότα και σε συνέχεια της πρώτης της παρουσίασης σε μορφή ραδιοφωνικού ντοκιμαντέρ, αυτή είναι μια ιστορία –με τα λόγια του δημιουργού της– «για τις ηθικές επιλογές, την καλοσύνη και τον συμβιβασμό, το θάρρος και τον φόβο. Μια ταινία που θα μπορούσε να μιλήσει στους ανθρώπους για τη δική τους ζωή».

Al-Sadd (Le Barrage / Το Φράγμα), του Ali Cherri (Γαλλία, Λίβανος, Σουδάν, Κατάρ, Γερμανία, Σερβία / 2022 / 80 min.)

Η ταινία μάς μεταφέρει στο Σουδάν, κοντά στο φαράγγι της Μερόης – του αρχαιότερου οικισμού της περιοχής. Ο Μαχέρ δουλεύει σε ένα παραδοσιακό πλινθοποιείο που βρέχεται από τα νερά του Νείλου. Κάθε απόγευμα, φεύγει κρυφά και κατευθύνεται προς την έρημο, όπου χτίζει μια μυστηριώδη κατασκευή από λάσπη. Καθώς ο Σουδανικός λαός επαναστατεί και διεκδικεί την ελευθερία του, το δημιούργημα του αρχίζει και αποκτά δική του ζωή… Μέρος ενός μεγαλύτερου έργου αφιερωμένου στα τοπία και στις εκτενείς γεωγραφίες της βίας, αυτή η ανατριχιαστική, υποβλητική ταινία εντοπίζει πώς οι βίαιες κρίσεις γίνονται αόρατες σε συγκεκριμένα περιβάλλοντα, ενώ παράλληλα παρουσιάζει ως απτή πραγματικότητα τα πολιτικά, κοινωνικά και γεωπολιτικά γεγονότα που εγγράφονται στα πιο απίθανα μέρη.

Lobo e Cão (Λύκοι και Σκυλιά), της Cláudia Varejão (Πορτογαλία, Γαλλία / 2022 / 111 min.)

Η Άννα γεννήθηκε στο Σάου Μιγκέλ, ένα νησί στη μέση του Ατλαντικού, το οποίο διέπεται από θρησκευτικούς κανόνες και παραδόσεις. Ως το μεσαίο παιδί της οικογένειας, μεγαλωμένο από τη μητέρα και τη γιαγιά του, η Άννα αντιλήφθηκε από νωρίς πως τα αγόρια και τα κορίτσια κουβαλάνε διαφορετικού είδους ευθύνες. Μέσα από τη φιλία της με τον Λούι, τον queer φίλο της στον οποίο αρέσουν τόσο τα φορέματα όσο τα παντελόνια, η Άννα αμφισβητεί τον κόσμο που της είχαν υποσχεθεί. Όταν η φίλη της η Κλοέ έρχεται από τον Καναδά, κουβαλώντας στις αποσκευές της τις λαμπερές μέρες της νιότης, η Άννα βάζει πλώρη για ένα ταξίδι πέρα από τον ορίζοντα. Γεμάτο πάθος και ελευθερία, το φως του Λύκοι και σκυλιά θα αποκαλύψει στην Άννα ποια είναι για εκείνη η ιδανική θάλασσα να διασχίσει. Μια μαγευτική ωδή στην queer κοινότητα του νησιού, όπου η λάμψη του λυκόφωτος διαχέεται στον απέραντο Ατλαντικό Ωκεανό και διαθλάται σε όλα τα χρώματα του ουράνιου τόξου.

 

Εκτός Συναγωνισμού

Dalva (Με τα μάτια της Ντάλβα), της Emmanuelle Nicot (Βέλγιο, Γαλλία / 2022 / 83 min.)

Les Cinq Diables (Οι πέντε διάβολοι), της Léa Mysius (Γαλλία / 2022 / 95 min.)

Rodéo (Ρόντεο), της Lola Quivoron (Γαλλία / 2022 / 106 min.)

 

Γνωρίστε τους γείτονες: Διαγωνιστικό

Under the Fig Trees (Κάτω από τις συκιές), της Erige Sehiri (Τυνησία, Γαλλία, Ελβετία, Γερμανία, Κατάρ / 2021 / 92 min.)

Ashkal, του Youssef Chebbi (Γαλλία, Τυνησία / 2022 / 92 min.)

Dirty, Difficult, Dangerous (Βρόμικα βίαια βάναυσα), του Wissam Charaf (Γαλλία, Ιταλία, Λίβανος, Κατάρ, Σαουδική Αραβία / 2022 / 83 min.)

Γνωρίστε τους γείτονες: Εκτός Συναγωνισμού

Walad Min Al Janna (Boy from Heaven / Η Συνωμοσία του Καϊρου), του Tarik Saleh (Σουηδία, Γαλλία, Φιλανδία / 2022 / 125 min.)

 

Ματιές στα Βαλκάνια

Kurak Günler (Burning Days / Μέρες ξηρασίας), του Emin Alper (Τουρκία, Γαλλία, Γερμανία, Ολλανδία, Ελλάδα, Κροατία / 2022 / 129 min.)

Metronom (Μέτρονομ), του Alexandru Belc (Ρουμανία, Γαλλία / 2022 / 93 min.)

Balada (A Ballad / Μια μπαλάντα), της Aida Begic (Βοσνία-Ερζεγοβίνη, Γαλλία / 2022 / 120 min.)

 

>> FF Film Forward

Runner (Στον ανοιχτό δρόμο), της Marian Mathias (ΗΠΑ, Γαλλία, Γερμανία / 2022 / 76 min.)

Nação Valente (Tommy Guns / Στα όπλα), του Carlos Conceição (Πορτογαλία, Γαλλία, Ανγκόλα / 2022 / 118 min.)

 

Ανοιχτοί Ορίζοντες: Κυρίως Πρόγραμμα

La Goutte d’Or (Γιοι του Ραμσή), του Clément Cogitore (Γαλλία / 2022 / 99 min.)

Rebel (Επαναστάτης), των Adil El & ArbiBilall Fallah (Βέλγιο, Λουξεμβούργο, Γαλλία / 2022 / 135 min.)

Alma Viva (Ζωντανό Πνεύμα), της Cristèl Alves Meira (Γαλλία, Πορτογαλία, Βέλγιο / 2022 / 88 min.)

La Ligne (Η Γραμμή), της Ursula Meier (Ελβετία, Γαλλία, Βέλγιο / 2022 / 103 min.)

El Akhira. La dernière reine (Η τελευταία βασίλισσα), των Adila Bendimerad & Damien Ounouri (Αλγερία, Γαλλία, Σαουδική Αραβία, Κατάρ, Ταϊβάν / 2022 / 114 min.)

Blanquita (Μπλανκίτα), του Fernando Guzzoni (Χιλή, Μεξικό, Λουξεμβούργο, Γαλλία, Πολωνία / 2022 / 98 min.)

Les Passagers de la nuit (Νυχτερινοί Επισκέπτες), του Mikhaël Hers (Γαλλία / 2022 / 111 min.)

Un petit frère (Ο μικρός αδερφός), της Léonor Serraille (Γαλλία / 2022 / 117 min.)

A E I O U – Alphabet rapide de l’amour (Το αλφαβητάρι της αγάπης), της Nicolette Krebitz (Γερμανία, Γαλλία / 2022 / 104 min.)

 

Ανοιχτοί Ορίζοντες: Another Take

Inni ludzie (Other People / Άλλοι Άνθρωποι), της Aleksandra Terpinska (Πολωνία, Γαλλία / 2021 / 102 min.)

La Piel Pulpo (Δέρμα χταποδιού), της Ana Cristina Barragán (Ισημερινός, Ελλάδα, Γερμανία, Μεξικό, Γαλλία, Ιταλία / 2022 / 100 min.)

Un varón (A Male / Ένας Άντρας), του Fabian Hernández (Κολομβία, Γαλλία, Ολλανδία, Γερμανία / 2022 / 82 min.)

La Vaca Que Cantó Una Canción Hacia El Futuro (The Cow Who Sang a Song Into the Future / Η Αγελάδα που τραγούδησε στο μέλλον), της Francisca Alegria (Χιλή, Γαλλία, ΗΠΑ, Γερμανία / 2022 / 98 min.)

La jauría (Η Αγέλη), του Andrés Ramírez Pulido (Γαλλία, Κολομβία / 2022 / 88 min.)

Jacky Caillou (Η μυστήρια περίπτωση του Ζακί Καγιού), του Lucas Delangle (Γαλλία / 2022 / 92 min.)

Magdala (Μαγδαλά), του Damien Manivel (Γαλλία / 2022 / 78 min.)

Keiko, me wo sumasete (Small, Slow But Steady / Μικρά Άγρια και Σταθερά), του Shô Miyake (Ιαπωνία, Γαλλία / 2022 / 100 min.)

Les Pires (Οι Χειρότεροι), των Lise Akoka & Romane Gueret (Γαλλία / 2022 / 101 min.)

Nos cérémonies (Σημάδια του καλοκαιριού), του Simon Rieth (Γαλλία / 2022 / 105 min.)

La Montagne (Το βουνό), του Thomas Salvador (Γαλλία / 2022 / 115 min.)

 

Ειδικές Προβολές

Peter von Kant, του François Ozon (Γαλλία / 2022 / 85 min.)

Girasoles silvestres (Wild Flowers / Αγριολούλουδα), του Jaime Rosales (Ισπανία, Γαλλία / 2022 / 107 min.)

Les Amandiers (Για πάντα νέοι), της Valeria Bruni Tedeschi (Γαλλία / 2022 / 126 min.)

Tourment sur les îles (Ειρηνοποίηση), του Albert Serra (Γαλλία, Ισπανία, Γερμανία, Πορτογαλία / 2022 / 165 min.)

Vanskabte land (Godland / Η χώρα του Θεού), του Hlynur Pálmason (Δανία, Ισλανδία, Γαλλία, Σουηδία / 2022 / 143 min.)

Le Lycéen (Λυκειόπαιδο), του Christophe Honoré (Γαλλία / 2022 / 123 min.)

Mariupolis 2 (Μαριούπολη 2), του Mantas Kvedaravicius (Λιθουανία, Γαλλία, Γερμανία / 2022 / 112 min.)

As bestas (The Beasts / Ο εχθρός δίπλα μου), του Rodrigo Sorogoyen (Ισπανία, Γαλλία / 2022 / 120 min.)

Rimini (Ριμινί), του Ulrich Seidl (Αυστρία, Γαλλία, Γερμανία / 2022 / 115 min.)

Le otto montagne (Τα οχτώ βουνά), των Felix van Groeningen & Charlotte Vandermeersch (Ιταλία, Γαλλία, Βέλγιο / 2022 / 145 min.)

Tori et Lokita (Τορί και Λοκιτά), των Jean-Pierre Dardenne & Luc Dardenne (Βέλγιο, Γαλλία / 2022 / 88 min.)

Fogo-Fátuo (Will-o’-the-Wisp / Χίμαιρα), του João Pedro Rodrigues (Γαλλία, Πορτογαλία / 2022 / 67 min.)

 

Round Midnight

Incroyable mais vrai (Απίστευτο κι όμως αληθινό), του Quentin Dupieux (Γαλλία, Βέλγιο / 2021 / 74 min.)

Pornomelancolía (Πορνομελαγχολία), του Manuel Abramovich (Αργεντινή, Βραζιλία, Γαλλία / 2022 / 94 min.)

 

Ταινία λήξης

Corsage (Κορσές), της Marie Kreutzer (Αυστρία, Λουξεμβούργο, Γερμανία, Γαλλία / 2022 / 112 min.)

 

Φεστιβάλ Ελληνικού Κινηματογράφου: Δεύτερη ματιά

Broadway, του Χρήστου Μασσαλά (Ελλάδα, Γαλλία, Ρουμανία / 2022 / 97 min.)

 

Φεστιβάλ Ελληνικού Κινηματογράφου: Ειδική προβολή

Dodo, του Πάνου Χ. Κούτρα (Ελλάδα, Γαλλία, Βέλγιο / 2022 / 132 min.)

 

Φεστιβάλ Ελληνικού Κινηματογράφου: Βραβευμένες ταινίες του 45ου Φεστιβάλ Μικρού Μήκους Δράμας

Όχι Αύριο, της Αμέρισσας Μπάστα (Ελλάδα, Γαλλία / 2022 / 20 min.)

 

Αφιέρωμα στον κινηματογράφο των αυτόχθονων

Las Niñas Quispe (The Quispe Girls / Οι αδελφές Κίσπε), του Sebastián Sepúlveda (Χιλή, Γαλλία, Αργεντινή / 2013 / 80 min.)

 

Spotlight στον Peter Brook

Le Mahâbhârata (Μαχαμπαράτα), του Peter Brook (ΗΠΑ, Ηνωμένο Βασίλειο, Γαλλία / 1989 / 313 min.)

Moderato Cantabile (Μοντεράτο καντάμπιλε), του Peter Brook (Γαλλία / 1989 / 94 min.)

Brook by Brook (Μπρουκ και Μπρουκ), του Simon Brook (Γαλλία, Βέλγιο / 2002 / 71 min.)

 

Αφιέρωμα στον Aleksandar Petrovic

Bice skoro propast sveta (It rains in my village / Βρέχει στο χωριό μου), του Aleksandar Petrovic (Γιουγκοσλαβία, Γαλλία / 1968 / 76 min.)

Seobe (Migrations / Μεταναστεύσεις), του Aleksandar Petrovic (Γαλλία, Γιουγκοσλαβία / 1989 / 119 min.)

 

Αναλυτικά όλο το πρόγραμμα στην ιστοσελίδα του φεστιβάλ, από την Τρίτη 1η Νοεμβρίου.

Xρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη εμπειρία χρήσης
Για περισσότερες πληροφορίες Όροι χρήσης