Προβολή: Το σχολείο του αύριο, η καινοτομία στον κόσμο

demain l ecoleΚύκλος «Η νεολαία που καινοτομεί» - Αναπτύσσοντας την οικονομία της ευημερίας

23.05.2019, 19.00΄ | Auditorium Theo Angelopoulos – IFG

Η εκπαίδευση αντικατοπτρίζει το επίπεδο ανάπτυξης μιας χώρας και αποτελεί παράγοντα της ανθρώπινης ανάπτυξης και οικονομικής ευημερίας· συνεπώς είναι απαραίτητο να γίνει αντιληπτός ο σημαντικός αντίκτυπος της επιλογής ενός εκπαιδευτικού μοντέλου σε μια κοινωνία και να εξεταστούν όλες οι πιθανές βελτιώσεις του.

Ο Frédéric Castaignède μας ξεναγεί στα πιο πολλά υποσχόμενα εκπαιδευτικά συστήματα ανά τον κόσμο, προκειμένου να μας βοηθήσουν να σκεφτούμε το σχολείο του αύριο. Ο Frédéric Castaignède πραγματοποίησε ένα ταξίδι ξεκινώντας από τη Σιγκαπούρη και φτάνοντας μέχρι τις Ηνωμένες Πολιτείες, περνώντας από τη Φινλανδία και τη Γαλλία, για να μας δείξει με τη βοήθεια της γνωστικής επιστήμης ποια είναι τα πιο επιτυχημένα εκπαιδευτικά συστήματα.
Στην κορυφή της κατάταξης του Διεθνούς Προγράμματος PISA για την Αξιολόγηση των Μαθητών το 2015, η Σιγκαπούρη είναι μια πρώην φτωχή χώρα και τώρα αποτελεί το διεθνές σημείο αναφοράς όσον αφορά τη σχολική εκπαίδευση. Η προσοχή στον προϋπολογισμό για την καινοτομία, η κατάρτιση του διδακτικού προσωπικού, η προσοχή στα μαθηματικά... τόσες πολλές πτυχές που συνθέτουν την εκπαίδευση του αύριο. Φυσικά, το θέμα θα προβληθεί από την οπτική γωνία του Frédéric Castaignède, την οποία θα ανακαλύψουμε παρακολουθώντας το ντοκιμαντέρ.
Η Γαλλία κατέχοντας την 27η θέση στην ίδια κατάταξη της PISA, βρίσκεται αντιμέτωπη με την αμφισβήτηση του σχολείου ως αξιοκρατικού θεσμού λόγω της τάσης του να αναπαράγει ανισότητες. Ωστόσο, πολλά σχολεία μετατρέπονται σε εργαστήρια καινοτομίας που αναπτύσσουν καταπληκτικές μεθόδους ενάντια στο κατεστημένο των ανισοτήτων.
Οι περιπτώσεις των Ηνωμένων Πολιτειών και της Φινλανδίας ολοκληρώνουν αυτό το εκπληκτικό ντοκιμαντέρ που μας προβληματίζει σχετικά με τις νέες τεχνολογίες: «Αν χρησιμοποιήσουμε την τεχνολογία του 21ου αιώνα, μαζί με την παιδαγωγική μέθοδο του 20ου αιώνα, εφαρμόζοντας ένα σχολικό σύστημα που χρονολογείται από τον 19ο αιώνα, το αποτέλεσμα που προκύπτει είναι μια σχέση έντασης που οδηγεί σε μεγάλο πλήγμα για την εκπαίδευση των μαθητών», λέει ο Andreas Schleicher της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης του ΟΟΣΑ. Μια δήλωση που σίγουρα τονίζει την επείγουσα ανάγκη να βρεθούν και να διαδοθούν νέα καινοτόμα μοντέλα.
Ελεύθερη είσοδος, ταυτόχρονη μετάφραση
Θα δοθούν βεβαιώσεις παρακολούθησης