ΝΙΚΗΤΕΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ ΓΑΛΛΟΦΩΝΙΑΣ 

Το Γαλλικό Ινστιτούτο Ελλάδος (ΓΙΕ) και η Υπηρεσία Συνεργασίας και Μορφωτικής Δράσης της Πρεσβείας της Γαλλίας στην Ελλάδα, σε συνεργασία με τις γαλλόφωνες Πρεσβείες στην Ελλάδα, διοργανώνουν εναν διαγωνισμό ανοικτό προς όλα τα σχολικά Ιδρύματα (δημόσια και ιδιωτικά ) και τους Έλληνες φοιτητές.

 

Η απονομή των βραβείων του διαγωνισμού θα λάβει χώρα στο πλαίσιο της Εβδομάδας για τη Γαλλική Γλώσσα και τη Γαλλοφωνία, η οποία εορτάζεται κάθε χρόνο σε ολόκληρο τον κόσμο με επίκεντρο τη Διεθνή Ημέρα Γαλλοφωνίας. Οι εκδηλώσεις θα πραγματοποιηθούν φέτος από τις 11 έως τις 29 Μαρτίου 2014.

 

Αυτή τη χρονιά σας προτείνουμε να εργαστείτε γύρω από το μπλέ και πιο συγκεκριμμένα γύρω από την Μεσόγειο…

Για να ανακαλύψετε τα φετινά θέματα και τους όρους συμμετοχής, παρακαλώ δείτε τις οδηγίες ανάλογα με το επίπεδο της τάξης σας.

 

- Δημοτικό

Θέμα του διαγωνισμού: "ΚΑΡΤ ΠΟΣΤΑΛ ΤΗΣ ΜΕΣΟΓΕΙΟΥ"

  1.  Οδηγίες

Δημιουργείτε την δική σας καρτ ποστάλ για να στείλετε ένα μεσογειακό χαιρετισμό σε ένα/μία φανταστικό/ή ή πραγματικό/ή φίλο/φίλη σας.

Ζωγραφίστε, φωτογραφίστε, κατασκευάστε το αγαπημένο σας τοπίο και γράψτε το μήνυμά σας: θα πρέπει να πρόκειται για ένα τοπίο που σχετίζεται με το φυσικό σας περιβάλλον και την Μεσόγειο θάλασσα. Στην πίσω μεριά της κάρτας, γράψτε ένα μήνυμα που θα εξηγεί γιατί το συγκεκριμμένο τοπίο είναι πολύτιμο για εσάς και μία ευχή σας για αυτό…

–  ΘΕΜΑ / ΑΙΤΗΣΗ ΕΓΓΡΑΦΗΣ

 

-Γυμνάσιο

Θέμα του Διαγωνισμού: "Η ΤΡΕΛΗ ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ ΤΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΤΗΣ ΘΑΛΑΣΣΑΣ"

  1. Οδηγίες
Εμπνεόμενοι από την Διακήρυξη των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου, συντάσσετε την «Τρελή διακήρυξη των δικαιωμάτων της θάλασσας», χρησιμοποιώντας τουλάχιστον 3 από τις 10 λέξεις « dis-moi 10 mots à la folie ».
Η δημιουργία θα είναι συλλογική και θα περιλαμβάνει τουλάχιστον τρείς από τις 10 λέξεις της γαλλοφωνίας.
Ambiancer, atire-larigot, charivari, senlivrer, faribole, hurluberlu(e), ouf, timbré(e), tohu-bohu, zigzag

–  ΘΕΜΑ / ΑΙΤΗΣΗ ΕΓΓΡΑΦΗΣ

 

 

- Λύκειο και Πανεπιστήμιο

Θέμα του διαγωνισμού: "ΕΜΠΡΟΣ ΠΑΙΔΙΑ ΤΗΣ ΜΕΣΟΓΕΙΟΥ…"

  1. Οδηγίες

Δημιουργείτε μία εκστρατεία ευαισθητοποίησης με αποδέκτες τα παιδιά της Μεσογείου.

Το ύφος, το βλέμμα και οι συμβουλές σας σε σχέση με τη Μεσόγειο – αειφόρος ανάπτυξη, ανθρώπινο περιβάλλον, πλαίσιο ζωής… – θα πρέπει να είναι προσαρμοσμένα σε ένα νεανικό κοινό ηλικίας 8-12 ετών. Το περιεχόμενο παρουσιάζεται σε μορφή σημειώματος Α4 μπρός-πίσω ή ψηφιακού αρχείου διαθέσιμου από το διαδίκτυο.

ΘΕΜΑ / ΑΙΤΗΣΗ ΕΓΓΡΑΦΗΣ

 

Πηγές γύρω από το θέμα του ¨BLEU¨

 

Ressources exploitables françaises (en langue française)

 

ΔΗΜΟΤΙΚΟ (niveau A1, A2)

 

  • Fondation Maud Fontenoy

http://www.maudfontenoyfondation.com/fr/

Charte pour sauver l’océan :

http://www.maudfontenoyfondation.com/data/rawdata/chartepoursauverl-ocean_maudfontenoyfondation.pdf

Kits pédagogiques (primaire/collège/lycée) :http://www.maudfontenoyfondation.com/programmes-pedagogiques-scolaires.html

 

  • « Wetland School »(site de MedWet qui contient des jeux, de matériel pédagogique et des activités, désignés d’une façon spéciale pour sensibiliser et instruire les jeunes autour l’écosystème et plus précisément l’eau)

http://medwet.org/wetland-school/games/role-playing-game/

http://medwet.org/wetland-school/games/small-coastial-wetlands/

 

ΓΥΜΝΑΣΙΟ (niveau B1, B2)

 

  • Fondation Maud Fontenoy

http://www.maudfontenoyfondation.com/fr/

Charte pour sauver l’océan :

http://www.maudfontenoyfondation.com/data/rawdata/chartepoursauverl-ocean_maudfontenoyfondation.pdf

Kits pédagogiques (primaire/collège/lycée) :http://www.maudfontenoyfondation.com/programmes-pedagogiques-scolaires.html

 

  • Magazine & Fondation Goodplanet

http://www.goodplanet.info/

 

  • Fondation Nicolas Hulot

http://www.fondation-nicolas-hulot.org/node

 

  • Ecole Méditerranéenne Itinérante de l'Environnement (EMIE)

http://cap.marseille.free.fr/anciensite/environnement/objet.html

http://cap.marseille.free.fr/anciensite/environnement/images/emi.pdf

 

  • Associations environnemental - éCohérence

http://ecoherence.org/association-developpement-durable

 

 

 

 

 

 

 

ΛΥΚΕΙΟ (niveau C1, C2)

 

  • Ministère de l’écologie, du développement durable et de l’énergie
  •  

Assises de la mer et du littoral

http://www.developpement-durable.gouv.fr/IMG/pdf/CNML180713_AssisesMerlittoral_syntheses_contributions-2.pdf

Grenelle de la Mer

http://www.developpement-durable.gouv.fr/-Le-Grenelle-de-la-mer-de-2009-a,6309-.html

 

  • Direction de l’Information Légale et Administrative - vie-publique.fr

http://www.vie-publique.fr/actualite/dossier/grenelle-mer/grenelle-mer-vers-renouveau-politique-maritime.html

 

  • Fondation Maud Fontenoy

http://www.maudfontenoyfondation.com/fr/

Charte pour sauver l’océan :

http://www.maudfontenoyfondation.com/data/rawdata/chartepoursauverl-ocean_maudfontenoyfondation.pdf

Kits pédagogiques (primaire/collège/lycée) :http://www.maudfontenoyfondation.com/programmes-pedagogiques-scolaires.html

 

  • Le développement durable, pourquoi ?

Outils pédagogiques : http://www.ledeveloppementdurable.fr/developpementdurable/page/outils.html

 

  • Tara Océans

http://oceans.taraexpeditions.org/fr/une-expedition-scientifique-de-2-ans-et-demi-sur-tous-les-oceans-du-monde.php?id_page=1

 

  • Agence de l’eau Rhône Méditerranée Corse(Établissement public de l’Etat)

Les élèves des lycées agricoles vont bénéficier d’un enseignement de pointe sur la bonne gestion de l’eau/ Communiqué de presse/ Lyon, 8 octobre 2013/ Valérie Santini/ Agence de l’eau Rhône Méditerranée Corse  http://www.eaurmc.fr/fileadmin/actualites/documents/CP-agence-DRAAF-081013.pdf

 

  • ECOREM s.a. (bureau d’études et d’ingénierie indépendant et multidisciplinaire spécialisé dans de nombreux domaines de l’environnement)

À l’école de la mer/ Cahier pédagogique (sous forme électronique)/ 2011/ Émilie Bouju, Ion Cepleanu, Jacques Dupuis, Stérenn Jaffrelot, Éric Jourdan, Philippe La Cour, Frédéric Poydenot, Guillaume Tixier/ ΕCOREM

http://ecorem.fr/weec2013/files/_Cahier_-_A_l%5C%27ecole_de_la_mer.pdf

 

Ressources exploitables grecques (en langue grecque & anglaise)

 

ΓΥΜΝΑΣΙΟ

 

  • Matériel de sensibilisation :

Protection des mammifères marins et tortues de mer : http://archipelago.gr/iliko-evesthitopiishs/iliko-evesthitopiisis-gia-thalassia-thilastika-ke-chelones/

ΛΥΚΕΙΟ

  • Institut « Archipelagos »

http://archipelago.gr/

http://archipelago.gr/simmetochi/kalokerino-scholio/

 

  • Matériel de sensibilisation :

Surpêche : http://archipelago.gr/iliko-evesthitopiishs/iliko-evesthitopiisis-gia-aliia/

Protection de la mer : http://archipelago.gr/iliko-evesthitopiishs/iliko-evesthitopiisis-gia-thalassia-prostasia/

 

Ressources exploitables européennes (en langue française, anglaise & grecque)

 

ΛΥΚΕΙΟ

 

  • Législation Union européenne

http://europa.eu/legislation_summaries/maritime_affairs_and_fisheries/fisheries_resources_and_environment/index_el.htm

 

http://europa.eu/legislation_summaries/maritime_affairs_and_fisheries/fisheries_resources_and_environment/index_fr.htm

 

http://ec.europa.eu/maritimeaffairs/index_fr.htm

 

Croissance bleue

http://ec.europa.eu/maritimeaffairs/policy/blue_growth/index_fr.htm

 

  • La croissance bleue : des possibilités de croissance durable dans les secteurs marin et maritime

http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=COM:2012:0494:FIN:FR:PDF

 

·         Convention de Barcelone pour la protection de la Méditerranée

http://europa.eu/legislation_summaries/environment/water_protection_management/l28084_fr.htm

 

· Plan d'action pour la Méditerranée (PAM)

http://www.unepmap.org/index.php?module=content2&catid=001001002

 

  • ETAT DE L’ENVIRONNEMENT MARIN ET CÔTIER DE LA MÉDITERRANÉE

http://195.97.36.231/publications/SoMMCER_FRE.pdf

 

  • 12e Conférence FEMIP

Une économie bleue pour la Méditerranée : renforcement de la coopération marine et maritime

 

ΠΗΓΕΣ ΔΙΑΘΕΣΙΜΕΣ ΣΤΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ OCTAVE MERLIER